‘Verlos de PO van kijkcijferterreur’

31-05-2007 (10:44) - Media

De werkgroep Naar een Andere Publieke Omroep (APO) heeft een open brief aan minister Plasterk geschreven over hun ideeën over de publieke omroep. Volgens de werkgroep APO is het zaak om de publieke omroep zo snel mogelijk te verlossen van het klemmende kijkcijferkeurslijf. De beste weg hiervoor is het volledig reclamevrij maken van de publieke omroep, zo stelt APO in de brief. De werkgroep voorziet dat een termijn van vier jaar volstaat om dit te realiseren. Verder moet het aantal tv-zenders worden teruggebracht naar twee en het aantal radiozenders naar drie; internet moet dezelfde status krijgen als tv en radio en er moet veel meer nadruk liggen op de nieuws- en informatiefunctie van de publieke omroep. 
In de werkgroep ‘Naar een Andere Publieke Omroep’ heeft een aantal mediadeskundigen zich verenigd. Sinds 2004 denkt de werkgroep na over een model waarin de publieke omroep in Nederland beter tot haar recht komt.

Bureaus

Marketing

Economisch