VICE-kanaal op YouTube
27-04-2012 (00:00) - Media
VICE kondigt haar nieuwe kanaal aan op YouTube. Nu is een eigen kanaal op YouTube misschien niet direct wereldschokkend nieuws, maar het feit dat Google $100 miljoen investeert in de aankoop van originele content voor premium YouTube kanalen, waaronder het nieuwe VICE kanaal, is wel bijzonder.
YouTube is hiermee niet alleen een verzamelplek van thuisvideo’s meer, maar een directe concurrent van het traditioneel televisiekijken. Het nieuwe VICE-kanaal gaat van start met drie sensationele nieuwe series die niets te maken hebben met Lady GaGa’s outfits, Charlie’s mentale disbalans of de zoveelste slecht gechoreografeerde flash mob. VICE brengt echte shows met echte presentatoren over dingen die echt gebeuren. Zoals je van VICE mag verwachten, maar dan op YouTube.
Wereldwijd heeft YouTube 100 mediabedrijven gevraagd om een betaald premium content kanaal te verzorgen. Voor VICE is dit het tweede kanaal dat wordt gelanceerd als onderdeel van de content samenwerking met YouTube. Niet slecht voor een indie bedrijf dat begon met het uitgeven van een tijdschrijft en inmiddels in 34 landen aanwezig is als eigentijdse contentproducent en maker van spraakmakende en awardwinnende documentaires. In februari lanceerde VICE haar nieuwe muziekkanaal Noisey op YouTube, dat binnen twee maanden al 30 miljoen keer werd bekeken, meer dan 40 duizend leden heeft en de concurrentie daarbij verbijsterd achterlaat.