VNU richt zich op Nederland
27-08-2007 (10:38) - Media
VNU Media gaat zich de komende tijd voornamelijk op Nederland richten. Dat zegt topman Erik Hoekstra na vragen over de toekomst, nu de uitgeverij door het Engelse 3i is overgenomen. Volgens Hoekstra zijn de Europese ambities bijgesteld, activiteiten in het buitenland worden of zijn verkocht, en is het voornaamste doel nu de leidende positie op de Nederlandse markt voor zakelijke informatie te verstevigen. Daarvoor wordt hoog ingezet op online, het kanaal waar in 2006 al 30 procent van de totale bedrijfsomzet werd gehaald. VNU Media wil in 2009 de helft van alle omzet uit online activiteiten halen.meer over VNU:
31-07-2007 - VNU biedt platform crossmedia-reclame
01-03-2007 - VNU wordt VNU Media
09-02-2007 - Van den Bergh naar VNU
19-01-2007 - VNU wordt The Nielsen Company
10-01-2007 - Quintin Schevernels naar VNU Business
28-12-2006 - VNU stopt met digitale tijdschriften
20-12-2006 - NVJ vraagt opheldering VNU
19-12-2006 - Ex-baas VNU weer in beeld
18-12-2006 - VNU verkoopt mediatak
30-11-2006 - VNU boekt verlies in derde kwartaal
Marketingfacts