Volkskrant overweegt maandblad
22-02-2008 (10:41) - Media
De Volkskrant onderzoekt de mogelijkheden voor het ontwikkelen van een maandblad. Het moet een hoogwaardig product worden dat mensen op een internationaal niveau wil informeren. Het blad zou maandelijks naast de zaterdagkrant bij abonnees op de mat kunnen vallen, maar het zou ook apart in het tijdschriftenschap kunnen liggen.‘Het is een product dat alleen kans van slagen heeft als het op langere termijn geld oplevert’, zegt hoofdredacteur Pieter Broertjes van De Volkskrant. ‘We moeten heel goed onderzoeken of we dat voor elkaar krijgen. Het maandblad is volgens Broertjes een aanvulling op het huidige aanbod van de Volkskrant. DAG is er voor de snelle, korte berichtgeving, de Volkskrant staat in het midden met korte en lange verhalen. Het wekelijkse magazine biedt langzamere journalistiek en modern leven. Het maandblad biedt nog meer (internationale) achtergrondverhalen.
‘In de tijdschriftenmarkt zie je nog behoorlijk wat groei’, zegt Broertjes. ‘Maar het is een heel andere advertentiemarkt, dus we moeten dit goed onderzoeken voor we onze vingers branden. Maar doen we het, dan is het hele palet compleet.’