Vuile oorlog in dagbladenland

24-01-2008 (11:14) - Media

De Pers bestond gisteren een jaar, maar is volgens concurrent Metro ten dode opgeschreven. DAG heeft ook zijn beste tijd gehad, of eigenlijk nooit gehad. Dit zegt uitgever Silvio de Groot van Metro. Volgens een artikel in HP/De Tijd is het oorlog bij de gratis dagbladen. De uitlatingen over en weer liegen er niet om. Zo zegt De Groot dat hij zich wel kan voorstellen waarom DAG niet wilde meewerken aan het interview: ‘Ze zijn bang dat die krant niet meer bestaat als je artikel verschijnt, ha ha.’ Over De Pers is hij ook niet mals: ‘Die krant gaat er dit jaar aan. Eigenaar Marcel Boekhoorn heeft overal met dat ding lopen leuren, maar niemand had interesse. En vind je het gek? Veel adverteerders hebben een hekel aan de uitgever van De Pers, Cornelis van den Berg.’ Bij De Pers zeggen ze dat Silvio de Groot een bluffer is die eindelijk een moet ophouden met zijn vileine fluistercampagnes.
In een artikel in HP/De Tijd staat dat Metro en Spits hun marktaandeel met hand en tand verdedigen tegen nieuwkomers De Pers en DAG. Volgens HP leiden de laatste twee aan ernstige advertentionele anorexia, terwijl Spits in week 44 acht ton aan advertenties had. De traditioneel slappe week tussen kerst en oud & nieuw leverde een kleine drie ton op. Dat zijn cijfers waar ze bij De Pers en DAG zouden watertanden.
Bron: HP/De Tijd

Bureaus

Marketing

Economisch