WK-reclame op tv weinig populair

19-06-2014 (08:07) - Media

Leuk, dat WK Voetbal deze weken op tv. Maar de reclame rondom de uitzendingen wordt gemeden als de pest. Onderzoeksbureau Vostradamus legde mensen een aantal stellingen voor over hun waardering voor de ‘Oranje-reclame’ en over wat ze doen tijdens de reclameblokken in de rust.
 
41% van de Nederlanders vindt het leuk dat sommige bedrijven speciale spotjes rond het WK of het Nederlands elftal hebben gemaakt. Daar staat tegenover dat 29% niet goed wordt van die Oranje en WK-reclame op TV. 15% zegt de speciale Oranje en WK reclames met extra aandacht te bekijken. Het zijn met name de jongeren tot 25 jaar die de WK reclame weten te waarderen. Ouderen ergeren zich daarentegen meer.
 

En wat doen de mensen dan als die reclame wordt uitgezonden? 29% zegt: ik kijk de reclame bij de wedstrijden wel, het hoort er nu eenmaal bij’. Voor 62% is de reclame hét moment om iets te drinken te halen of naar de WC te gaan. Bij 21% gaat het geluid uit. 48% bespreekt tijdens de reclame de wedstrijd of praat over iets anders. 45% checkt tijdens de reclame zijn telefoon, tablet of laptop. Bij jongeren tot 65 jaar is dat zelfs 65%. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch