Suzanne Ekel nieuw lid management Greetz

10-04-2008 (15:37) - Mensen

Per 1 maart jongstleden is Suzanne Ekel (36) als Brand Director toegetreden tot het management van Greetz. De online service voor echte wenskaarten zet hiermee een strategische stap in haar groeiambities om Greetz internationaal op de kaart te zetten. Met de investering van Prime Technology Ventures ter waarde van vijf miljoen euro, kreeg deze recent een nieuwe impuls. Ekel maakte in 2001 naam als Marketeer van het Jaar bij Monsterboard.nl, waar zij in 2000 benoemd werd tot algemeen directeur.

Johan van Vulpen, directeur van Venspro, het bedrijf achter Greetz, vertelt: “We zijn erg blij met de komst van Suzanne. Greetz groeit hard, ook internationaal. Miljoenen verzonden kaarten per jaar vragen om een sterke merkstrategie en organisatorische ervaring. Met de toevoeging van Suzanne op ons team, maken we zowel wat betreft management, als consumentgerichtheid en positionering, een flinke stap voorwaarts.”

Als interim manager maakte Ekel al eerder kennis met Greetz, vanuit haar eigen organisatie ‘New Cheese’. Nu is ze weer terug: “De onderneming is met het merk Greetz in een nieuwe, meer volwassen fase beland. Het is een internationale speler en marktleider in Nederland, maar de concurrentie rukt ook op.  Daarnaast ben ik natuurlijk een grote fan van het concept. De uitdaging om het merk nog steviger op de kaart te zetten pak ik dus met beide handen aan!”

Bij KPMG is Ekel’s passie voor e-commerce ontstaan, waar zij tussen 1996 en 1999 als strategisch consultant werkte op het grensvlak van oude en nieuwe media. Ekel licht toe: “Toen ik daarna bij Monsterboard.nl de droomstap maakte als directeur, is internet mijn tweede natuur geworden. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat er nog één business is die zonder kan. Zo is het ook met de wenskaart: die koop je niet meer in de winkel, maar die maak en verstuur je met Greetz.”

Ekel ontving in 2001 de prijs ‘Marketeer van het Jaar’ voor haar persoonlijke, succesvolle bijdragen in de media aan de merkontwikkeling van Monsterboard.nl. Zij werd volgens het juryrapport verkozen uit een lijst genomineerden vanwege haar flair, duidelijkheid in communicatie en overtuigingskracht.