DigiCert introduceert VMC's voor bedrijven in Nederland

06-03-2023 (14:57) - Tech

DigiCert introduceert Verified Mark Certificates (VMC’s) voor bedrijven met in Nederland geregistreerde handelsmerken. Deze werken samen met de Brand Indicators for Message Identification (BIMI)-standaard van de AuthIndicators Working Group, waarvan ook Google deel uitmaakt.

Tot voor kort erkenden Gmail en de AuthIndicators Working Group wereldwijd maar ongeveer een dozijn merkenbureaus voor intellectuele eigendom voor VMC's, waarvan vier in de EMEA-regio. Door de toevoeging van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP), kunnen VMC's van DigiCert nu ook hun logo's weergeven in de e-mailinbox. 

Merkzichtbaarheid

“VMC's kunnen een boost geven aan de wereldwijde merkzichtbaarheid en betrokkenheidspercentages voor bedrijven met in Nederland geregistreerde handelsmerken. Tevens kunnen ze hun toewijding aan e-mailbeveiliging laten zien met de acceptatie van DMARC-handhaving. De uitrol van BIMI in Nederland heeft tot doel de acceptatie van sterke afzenderauthenticatie voor het e-mailecosysteem te stimuleren” zegt Dean Coclin, Senior Director of Business Development bij DigiCert. VMC's maken deel uit van de Brand Indicator Message Identification (BIMI)-standaard, die de acceptatie van DMARC als beveiligingsmethode voor e-mail wil vergroten.

Vergelijkbaar met een blauw vinkje

Met VMC's kunnen bedrijven hun logo's toevoegen aan de e-mails die ze naar klanten en andere relaties sturen. "Het is een vergelijkbaar concept als een blauw vinkje op Twitter, of een geverifieerde badge op Instagram. VMC's helpen mensen een merk te herkennen en fungeren als een beschermingslaag tegen spoofing door middel van DMARC-compliance", zegt Dean Coclin. DigiCert biedt ook opleiding en ondersteuning, in samenwerking met partner Valimail, voor bedrijven die de DMARC-configuratie willen verbeteren conform de richtlijnen voor VMC's.

VMC's zijn aan te schaffen via DigiCert CertCentral, DigiCert-partners en op www.digicert.com/nl.