FONK magazine
Editie #424 Pitchcode 2025
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

Creatieve industrie maakt bindende afspraken over gedragsregels en honorering
Gezamenlijke brancheorganisaties verbinden zich aan Pitchcode 2025
29-09-2025 (19:00) - Op 29 september hebben brancheorganisaties bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA, PMA en DCP de Pitchcode 2025 ondertekend bij Felix Meritis in Amsterdam. Een uniek moment, want het is voor het eerst dat de brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de Pitchcode 2025 zijn vastgelegd.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
Campagnes
- Nieuwe merkstrategie Wehkamp draait om relevantie en verleden
- Elsevier Weekblad en Here lanceren verkiezingscampagne
- Zeeman trekt uitspraak terug in campagne lab-grown diamant
- Inholland en Dentsu Creative trappen samenwerking af met 'Skills voor het leven'
- Cameranu, Canon en Toko dagen jonge makers uit met branded content
Appen met
- Appen met Bas Turk (TommyTomato) over de eerste editie van 'De Betere Kantine'
- Appen met Emma Branderhorst, regisseur van 'Iedereen Behalve'
- Appen met Sanne van Kuijk, Head of Growth van neobank BUUT
- Appen met Jorik Tilstra, Sustainable Marketing Creative of the Year 2025
- Appen met Hans van Avendonk van Norstat over human data
Creatie
- G-Star brengt design, storytelling en kunst samen in Anatomic Denim
- DotDotDo geeft geluidsdemping kleur en karakter
- Nienke Hoogvliet en Team Thursday winnen Harrie Tillie Prijs en Limburg Design Award
- Woodwork ontwikkelt films voor experience in Euromast
- Nieuw museum Villa opent deuren op Westergasterrein
Marketing
Sustainable
- De Koffiejongens verkrijgbaar bij 800 winkels van Albert Heijn
- BenBits zamelt handtekeningen in voor petitie tegen plastic in kauwgum
- Oprichtersduo Swapfiets begint platform voor tweedehands elektrische auto's
- Duurzaam brouwen levert Jopen Bier prijs op in München
- IVRM en Impct Agency koppelen maatschappelijke bijdrage aan reputatiewaarde
Media
- EO, HUMAN en VPRO vormen tweede omroephuis
- PXR start non-stop digitaal kanaal voor Voetbal International
- Jonge kinderen kijken naast tv steeds meer naar streamingdiensten
- Radiomaker, programmamaker en hoogleraar genomineerd voor Han Peekel Prijs 2025
- NPO schrapt in aanbodkanalen en 80 voltijdsbanen verdwijnen
Audio

Sumthing en MassiveMusic geven natuurherstel een geluid

NRC doet audio-first interviews met lijsttrekkers

Antoon, Bente en Samuel Welten op podium Noorderslag 2026

Reeks strategische samenwerkingen maakt Talpa leider in podcastadvertentiemarkt

De Ondernemer en BusinessWise openen studio voor kijkradio in Mediavaert
Tech
- VS en China sluiten op het nippertje mogelijke deal over TikTok
- Via lanceert AI-tool die privacyvragen over reclamebranche beantwoordt
- AI AM verdubbelt in grootte dankzij samenwerking met Enter Workspace
- ACM onderzoekt aanpak illegale vapehandel op Snapchat
- ASML versterkt AI-positie met miljardeninvestering in Mistral AI
Amsterdam Dance Event
- Nxt Museum opent deuren tijdens ADE voor Visual Frequencies
- 750e verjaardag Amsterdam swingend afgesloten tijdens ADE
- Armin van Buuren en KI/KI draaien samen tijdens AMF in Johan Cruijf ArenA
- Zwarte Cross verruilt Achterhoek voor Randstad tijdens ADE
- Luuk (15) organiseert eigen feest tijdens Amsterdam Dance Event
Economisch
Inclusiviteit
- Vier op de tien organisaties doet niets aan diversiteit en inclusie
- Ronald de Boer tekent opmerkelijk nieuw contract
- Nieuw onderzoek Publicis toont verwachtingen rond inclusiviteit bij merken
- OBA opent Next Lab: broedplaats voor de bibliotheek van de toekomst
- Women Inc., LINDA. en LINDA.meiden starten petitie tegen vrouwengeweld
Mensen

Petra Jansen op de Haar treedt per 1 januari toe tot bestuur KVK

Sylvana Simons nieuwe voorzitter RvT Theater Bellevue

Lisanne Schneider verruilt Het PR Bureau voor UPR Agency
