Appen met Erik van 4to9: 'Het begint bij betrokkenheid'
De winnaar van de tweede poll SAN NKOTB werd afgelopen maandag bekend gemaakt: digital marketing agency 4to9 heeft de meeste stemmen binnengehaald en verdiende daarmee een plek op de Longlist. We spraken daarom met Erik Hornung, de oprichter van 4to9, over zijn geheime ingrediënt, uitdagingen in het korte bestaan van de agency, en baanbrekende trends.
Status: -
Hey Erik, Sem hier van FONK! Allereerst gefeliciteerd met de winst op de 2e poll van SAN NKOTB en de plek op de longlist! Hoe ben je maandag wakker geworden na het horen van dit fantastische nieuws?
Hi Sem, Allereerst zijn we buitengewoon vereerd dat we überhaupt op de consideration lijst zijn gekomen; we zijn ‘nog maar’ een half jaar onderweg en daarom vinden het ook super tof dat we bovenaan zijn geëindigd. En ik moet zeggen dat, omdat we beide in buitenland waren, we het nog niet uitgebreid gevierd hebben. Maandag hebben we gewoon gewerkt, maar Lars heeft er op geproost in Barcelona en ik samen met de familie in de sneeuw in Noorwegen!
In de sneeuw? Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad :) Heb je er al over nagedacht hoe jullie de jury gaan verrassen tijdens de volgende ronde?
We hebben zeker een lekkere vakantie gehad; we hadden in ieder geval sneeuw ;). Ik kan het iedereen aanraden!
En wij gaan de jury overtuigen dat wij een bureau zijn die de betrokkenheid terugbrengt in het digital marketing vak. We hebben het idee dat er iets verloren is gegaan toen kleine bureaus werden opgeslokt door de grotere. We willen graag weer het ondernemerschap; de betrokkenheid van een boutique agency terugbrengen naar de klant. Dat als je klant ergens mee zit, je gewoon belt en het voor ze oplost. Samenwerken aan online groei en succes. En wij doen dat met onze frisse blik, als meewerkend voorman en omringen ons met bevlogen vakidioten die wel die klantvraagstuk kunnen oplossen.
En dat horen we niet alleen van onze klanten, maar zien we ook aan de type klanten die naar ons overstappen. Klanten zoals Madscience, Lot of Happiness, Pricewise en Centraal Beheer/Achmea. Klanten die trouwens ook fanatiek hebben meegestemd in de poll; over betrokkenheid gesproken ;).
Is deze nauwe betrokkenheid met de klant hét geheime ingrediënt van jullie agency? En zijn er misschien nog meer ingrediënten waarmee 4to9 zich onderscheidt van de rest?
Ja zeker, het begint immers met echte betrokkenheid; dat je een relatie opbouwt en onderdeel wordt van het team. Dat je begrijpt waar de uitdagingen liggen en die kan vertalen naar acties die passen bij de maturiteit van de klant.
Wij onderscheiden ons in het landschap door onze unieke doch simpele werkwijze en betrokkenheid; wij werken als meewerkend voorman in het klantteam en verzamelen de beste mensen (onze vakidioten) om ons heen en die de technologie begrijpen om de juiste stappen te zetten. Denk hierbij aan attributie, artificial intelligence of tracking prevention. Weinig bureaus kunnen een goede balans vinden tussen robots en mensen. Wij zorgen dat onze mensen de juiste handvatten hebben om de technologie optimaal te gebruiken. Hiermee lossen we elke klantvraag op.
Interessant! En waarom hebben jullie dan gekozen voor de getallen 4 en 9?
De naam 4to9 komt voort uit een onderzoek gericht op de ideale teamgrootte. Deze groepsgrootte varieert van 4 tot 9 personen. En de leden van het team zijn dan zowel de klant als wijzelf.
Dus de getallen 4to9 spraken ons aan en is de kapstok geworden voor onze propositie. We staan binnen 4 tot 9 dagen bij je op de stoep om de uitdaging te kaderen. Vervolgens beloven we binnen 4 tot 9 weken een verbetering in performance. Simpel toch?
Zeker, duidelijker wordt het niet! In welk actueel project is deze 4to9 aanpak het beste naar voren gekomen?
In principe in al onze projecten komt onze aanpak terug en is het succesvol. En dat vinden wij niet alleen, maar dit horen we ook van onze klanten. Waaronder dus diegene die al eerder zijn benoemd: Madscience, Lot of Happiness, Pricewise en Centraal Beheer/Achmea.
Het eerste halfjaar van 4to9 klinkt erg succesvol! Maar zijn er ook uitdagingen geweest in jullie korte bestaan, en hoe hebben jullie deze problemen getackeld?
Zeker; de eerste 6 maanden vlogen voorbij. We zijn trots op dat we de stap hebben gemaakt van het corporate leven naar ons eigen bureau. Daar is het begonnen en we zijn er trots op dat klanten zoals eerder benoemd met ons willen samenwerken. Van groot tot klein. We zijn inmiddels al een geduchte concurrent geworden van de gevestigde orde ;)
Maar net als elk bureau hebben wij ook te maken met een schaarste op de arbeidsmarkt. Hierdoor is het vinden van personeel erg lastig, laat staan de juiste mensen. Door ons zeer krachtige netwerk in het marketing- & medialandschap en de flexibele schil die we ook bewust communiceren met onze klanten, zijn we toch in staat geweest om de uitdagingen van onze klanten te kunnen oplossen. We geloven wel dat deze flexibele schil omringd moet worden door een forse kern van eigen 4to9-ers. We zijn hard op weg om dit team uit te bouwen. We zoeken ook nog mensen. Dus mocht je ook het verschil willen maken? Kijk gerust eens naar onze vacatures of stuur ons een berichtje op LinkedIn :).
Wellicht lezen de juiste mensen dit artikel... Dan heb ik nog een laatste vraag: als je naar de toekomst van digital marketing kijkt, wat is dan volgens jou de eerstvolgende baanbrekende trend, en hoe bereid jij je agency hierop voor?
Ik denk dat iedereen dit antwoord al had verwacht, maar dat is natuurlijk artificial intelligence. De ontwikkelingen hierin gaan de afgelopen anderhalf jaar zo dusdanig hard dat bedrijven achterop beginnen te raken. Wij hebben onze organisatie ingericht middels artificial intelligence en onze processen zijn hier dus op afgestemd.
Wat voor ons belangrijk is in hoeverre je het moet toepassen in de marketingorganisatie van de klant en we helpen bij het implementeren ervan. Wat past bij je maturity op dat moment en waar wil je heen groeien. Wij kunnen dit als geen ander goed in kaart brengen en de volgende stappen definiëren. We zullen die in de volgende rondes verder toelichten!
De jury en ik zijn benieuwd :) Maar voor nu bedankt voor je tijd voor dit whatsapp-interview en succes met de volgende rondes!