De Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
Vijfentwintig verschillende cases krijgen op 23 mei tweeëndertig Esprix’s uitgereikt. Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat goede creatieve ideeën jaloersmakende resultaten opleveren. DDB Amsterdam leidt het bureauklassement met maar liefst zes bekroningen. Alfred International volgt met vier bekroningen en Wefilm Creative Agency is driemaal bekroond. De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking in Het H’ART Museum bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars naar huis gaan.
Esprix zet de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes op een podium. Creativiteit en effectiviteit zijn gelijkwaardig bij deze prijs, ze tellen allebei even zwaar mee. Het is de enige award waar creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers samen jureren. De diversiteit van de jury zorgt ervoor dat de cases vanuit elke hoek bekeken worden.
Edward van de Ridder, Eindjuryvoorzitter: “We merken dat steeds meer topmensen uit het vak zich voor onze jury aanmelden. Dergelijke inhoudelijke discussies tussen CMO’s en topcreatieven over het beste werk vind je nergens anders. En dat zingt blijkbaar rond.”
De oogst van dit jaar, 32 Esprix's, vertegenwoordigt het beste creatieve werk van 2023. Op donderdag 23 mei reikt de jury in het H’art Museum de bekroningen uit. Ook dit jaar wordt het weer een zeer bijzondere, exclusieve avond voor de top van Marketing Nederland.
De bekroningen per categorie
Business for good
Hoe de kerstcampagne van Kruidvat een hit werd voor het Armoedefonds
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Mis Niks
Interpolis
Wefilm Creative Agency
Niet vliegen, wel landen.
Natuurhuisje
Gardeners
The Holie Truth
Holie
Bram Eigenfeld & Louk Derks (Freelance Team)
Business to business & Employee experience
Als je slim bent, werk je met je handen.
Randstad
Dentsu Creative Amsterdam
De AI M100
Fightclub
Fightclub
Grote Ophefuitverkoop
Buutvrij for life
Buutvrij for life, LamaLama
Takedown
De Nederlandse Politie, THTC
Audio agency Airborne, Mediahuis NRC, Tweakers, Initiative
Business to consumer
Hoe Kruidvat ook tijdens de zomer volledig in the picture bleef
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Texels. Op z'n Texels.
Texels - Heineken Nederland
Alfred International
Een kerstboom vóór Sinterklaas
Praxis
Alfred International, BrandGurus, UM, Monkeys & Bananas, & Agency
Charity & Not for profit
Artsen op TikTok
Artsen Slaan Alarm
Wefilm Creative Agency
Laat kinderdromen uitkomen
KiKa
Joe Public Amsterdam
Verlies Elkaar Niet
Sire
Being There
Consumer services
Mis Niks
Interpolis
Wefilm Creative Agency
Niet vliegen, wel landen.
Natuurhuisje
Gardeners
Oudejaarstrekking 2023
Staatsloterij
TBWA\NEBOKO, PINK RABBIT, MRTN, Jorrit Kleijnen, Ambassadors, Public Audio, Mindshare, MIG, Home, Newslab
Durables
Hey Koukleum, tijd voor een Stoov!
Stoov
Fitzroy
Hoe vindt Toyota de weg naar het hart
Toyota Nederland
DDB Amsterdam
Fast moving
Texels. Op z'n Texels.
Texels - Heineken Nederland
Alfred International
Long term
Eén tegen Eenzaamheid
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Open Now
PLUS Kerstcampagnes
PLUS Supermarkt
Energize (part of Happy Horizon)
Media, Entertainment & Communications
Help, ik heb een bestseller!
Kluun
Joe Public Amsterdam
TikTok Talkshow
KPN
Dentsu Creative Amsterdam
Retail, etail & ecommerce
Hoe de kerstcampagne van Kruidvat een hit werd voor het Armoedefonds
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Hoe Kruidvat ook tijdens de zomer volledig in the picture bleef
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail
Laat je niet verblinden
Zeeman
Persuade
Praxis - Een kerstboom vóór Sinterklaas
Praxis
Alfred International, BrandGurus, UM, Monkeys & Bananas, & Agency
Sales promotions & Activations
Date voor de planeet
IKEA Nederland
DDB Amsterdam
Smart budget
Beschermde berm
Gemeente Tilburg
Fama Volat
Grote Ophefuitverkoop
Buutvrij for life
Buutvrij for life, LamaLama
Stemmen in het Achterhuis
Anne Frank Stichting
Roorda Reclamebureau