Weber Shandwick wint Geographic Sabre Award Benelux
The Weber Shandwick Collective heeft tijdens de EMEA SABRE Awards 2024 17 prijzen gewonnen, waaronder Healthcare Consultancy of the year. De Nederlandse tak van het PR & communicatiebureau won een award voor de Pedigree Dogfishing campagne waarvoor ze eerder al een CMTA award wonnen en genomineerd werden voor een lokale AMMA-award. De campagne zette de purpose van Pedigree centraal: een liefdevol thuis vinden voor iedere asielhond vóór 2030.
Veel mensen kiezen een hond op basis van uiterlijk, en met dat inzicht ging het PR-bureau aan de slag voor het maken van de campagne. Veel baasjes kiezen hun nieuwe hond voornamelijk op uiterlijk met ‘mismatches’ (en volle dierenasielen) als gevolg. Met behulp van AI werden asielhonden omgetoverd tot menselijke profielen met de focus op hun persoonlijkheid en karaktereigenschappen.
Deze profielen doken op in guerrillastijl op verschillende datingapps in de jacht op de ideale match. Deze actie trok veel aandacht: zonder enig budget voor betaalde media bereikte de campagne meer dan 10,5 miljoen mensen dankzij ongeveer 50 verdiende publicaties. Deze verschenen in o.a. lokale kranten, lifestyle titels als FHM, maar ook het landelijke nieuws via NOS stories en prime time TV-shows als Renze.