Habbekrats en Festina Lente Media go Utrecht

12-09-2011 (09:33) - Bureaus

Sinds begin april is het Utrechtse Trajectum Lumen een feit. Burgemeester Aleid Wolfsen opende de ontdekkingstocht in het duister door de artistiek uitgelichte bijzondere Utrechtse binnenstad. Hiermee is de stad een permanente  toeristische attractie van internationale allure rijker. Op de route wordt de bezoeker verrast door een groot aantal lichtkunstwerken en illuminatieprojecten die verstopte nissen, verstilde pleinen, oude gebouwen en donkere tunnels tot leven wekken.

Vanaf de lancering zullen er tot 2013 – wanneer de viering van 300 jaar Vrede van Utrecht plaatsvindt - steeds nieuwe werken in het stadhart van Utrecht verschijnen. Festina Lente Media en Habbekrats ontwikkelden in opdracht van de Gemeente Utrecht de marketingstrategie van dit bijzondere citymarketingproject en zijn verantwoordelijk voor de uitrol ervan.

Opdrachtgever:
Gemeente Utrecht, Dienst Stadspromotie
Bureaus: Festina Lente Media, Habbekrats
Account: Remy Harrewijn
Strategie: Remy Harrewijn, Victor Ponten
PR: Lieke Timmermans (Bureau Timmermans)
Concept: Remy Harrewijn, Victor Ponten, Reinier van der Ven
Art direction: Reinier van der Ven
Animatie: Marlies van der Wel
Sound design: Arjen Schut
Stem: Jaap Blonk
Web design: Tom Walter, Marvin de Bruin
Public Space art: Marije van Bork, Henk Verhagen, Klaas Schotanus (HIK Ontwerpers)
Productie: André Malotaux, Nico de Haan, Frieder Wallis
Lanceringsevenement: Janneke Mulder, Caroline Menke (FaceTwo)
Verantwoordelijk bij klant: Jo de Viet, Rhodé Bouter, Trudie Timmerman
 


Media

Marketing

Economisch