AKQA houdt MTV Mobile under the Thumb

01-03-2012 (08:32) - Bureaus

MTV Mobile, onderdeel van Viacom International Media Networks (VIMN) Northern Europe, lanceert haar MTV Under The Thumb (MTV UTT) applicatie. Dit is onderdeel van een bredere strategie om fans te voorzien van een hoogwaardige social tv-ervaring en om de internationale Mobile Brand Licensing (MLB) business verder te ontwikkelen. Deze nieuwe applicatie werd bedacht en ontwikkeld door de interactieve cel van VIMN Northern Europe in Berlijn, in samenwerking met AKQA.
 
MTV UTT is een wereldprimeur die sociale tv wil aanpassen aan het huidige digitale tijdperk. De applicatie biedt hoogwaardige MTV content on-demand en geeft gebruikers de mogelijkheid om samen met vrienden die over de app beschikken, hun favoriete programma’s te bekijken én via chat te bespreken.
 
De applicatie geeft gebruikers de ultieme controle over hun favoriete MTV content. Ze kunnen shows kijken terwijl ze onderweg zijn of hun smartphone ‘aansluiten’ op elke internetbrowser. Zo wordt tv-kijken bijzonder gebruiksvriendelijk: hun gsm verandert in een volwaardige afstandsbediening / tweede scherm. Ze kunnen genieten van exclusieve content, verbinding maken met Facebook en hun favoriete programma’s delen met vrienden en anderen aanmoedigen om mee te kijken.
 

 


Media

Marketing

Economisch