Bfocussed maakt campagne voor Rabobank Rotterdam

21-03-2012 (08:32) - Bureaus

Het Rotterdamse bureau Bfocussed ontwikkelde voor Rabobank Rotterdam de wonen-campagne. De boodschap van Rabobank Rotterdam, dat er wel mogelijkheden zijn op de woningmarkt voor starters en doorstromers, vertaalde Bfocussed naar een campagne waarin een oranje stoel de hoofdrol speelt. Met het concept ‘Weten hoe het zit...’ wordt de campagne zowel online als offline zichtbaar.
 
Onderdeel van de campagne is de Rabo Zit In, waar de doelgroep de gelegenheid krijgt om met zowel de Rabobank als partners van de bank te spreken. Bezoekers kunnen allerlei adviezen inwinnen over de aankoop van een woning en spreken met: makelaars, notarissen, maar ook stylisten en aannemers.
 
Bfocussed won de pitch met een opvallende campagne die flexibel ingezet kan worden, afhankelijk van het segment. Zo worden starters benaderd met ‘Het kan. Je eigen woning’. Rabobank Rotterdam vond het van belang dat de Rabobank gezien wordt als adviseur bij het aankooptraject van een woning, niet alleen als hypotheekverstrekker. Met de Rabo Zit In lukt dat zeker.
 

De campagne wordt breed uitgerold. Met onder andere advertenties, beurzen, outdoor reclame met trams en abri’s, maar ook online via bannering op woningsites en de eigen Rabobank Rotterdam website. 


Media

Marketing

Economisch