Creative tech speler Globant neemt GUT over, dè grote winnaar van Cannes Lions 2023
Na drie jaar klant te zijn geweest, koopt Globant zijn eigen reclamebureau. Het lijkt een gouden zet te kunnen worden.
Een digitaal bedrijf dat zich richt op het opnieuw uitvinden van bedrijven door middel van innovatieve technologische oplossingen, kondigde vandaag de overname aan van een meerderheidsbelang in GUT, een onafhankelijk creatief bureau, om de creatieve capaciteiten van Globant te versterken en te laten groeien. Deze overname geeft vorm aan een partnership dat het technologie- en creatieve aanbod van Globant naar een nieuw niveau moet gan tillen en de uitbreiding van GUT naar nieuwe markten en industrieën zal ondersteunen, terwijl het de introductie van technologie in reclame zal leiden.
Technologie x creativiteit
"Technologie en creativiteit zijn nog nooit zo nauw met elkaar verbonden geweest als nu", zegt Martin Migoya, medeoprichter en CEO van Globant. "We zeggen altijd dat Globant de plek is waar innovatie, design en techniek samenkomen en we zijn zeer blij dat we 's werelds meest creatieve marketing- en communicatiebedrijf in onze mix kunnen opnemen. Met deze overname kunnen we merken een unieke mix van toptechnologie en gedurfde ideeën bieden vanaf het allereerste begin van het creatieve ideatieproces."
Anselmo Ramos, medeoprichter en creatief voorzitter van GUT: "Toen we GUT oprichtten, was het onze missie om het meest diverse, creatieve en invloedrijke bureau-netwerk ooit te worden, dus we weten dat deze stap met Globant dat doel versneld zal helpen te realiseren."