Federatie Dutch Creative Industries zet in op kennis

11-04-2012 (00:00) - Bureaus

De Federatie Dutch Creative Industries verwacht veel van de resultaten van de samenwerking tussen bedrijfsleven, kennisinstellingen en overheid en is tevreden over de betrokkenheid van het creatieve MKB. De Federatie herkent zich dan ook niet het beeld dat de Creatieve Industrie zou hebben ‘verloren’ van de overige acht topsectoren.

‘De sector werkt nu veel gerichter samen, er staat onderzoeksgeld klaar en er is bereidheid tot investeren. De uitdaging is nu vooral het realiseren van dwarsverbanden met de overige topsectoren en de uitwerking van het innovatiecontract’, aldus voorzitter Hedy d’Ancona. De door de FDCI voorgestelde kennis- en innovatiecoöperatie moet dat proces versimpelen.

‘Net iets meer dan een jaar na het uitbrengen van het Creatief Manifest kunnen we concluderen dat, mede dankzij de inspanningen van het Topteam Creatieve Industrie, een aantal van de belangrijkste actiepunten al kunnen worden afgevinkt. Zo komt er een onafhankelijk adviesorgaan voor de creatieve industrie, ontstaat er meer ruimte voor niet-technologische innovatie binnen het overheidsinstrumentarium en wordt innovatie binnen de creatieve industrie met behulp van een onderzoeksprogramma gestimuleerd’, aldus d’Ancona.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch