FHV BBDO bedenkt campagne Eurostar

18-05-2012 (08:16) - Bureaus

Eurostar, de hogesnelheidstrein die Brussel en Parijs met het Verenigd Koninkrijk verbindt, heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd in Nederland. De campagne bestaat uit twee delen en werd bedacht door FHV BBDO. Met deze campagne wil Eurostar zijn naamsbekendheid in Nederland vergroten.
 
Het eerste deel van de campagne bestaat uit radiospots en online-banners. Het creatieve concept gebruikt de nationale volksliederen als illustratie van een treinreis van Nederland naar Londen. Een treinconducteur fluit het Nederlandse volkslied en maakt een vlotte overgang naar het Britse volkslied, een ludieke manier om mensen aan te zetten om naar het sportieve hart van Londen te reizen deze zomer. Daarnaast zijn er nog banners voorzien op websites, op verschillende netwerken en op iPad- en iPhone-applicaties.
 

Het tweede deel van de campagne is bedoeld om de link met Eurostar als merk te vergroten door een wedstrijd. Deze loopt tot 29 mei. Op de website eurostar.nl maken mensen elke dag kans op Eurostartickets met een hotelovernachting in Londen deze zomer. Deelnemers moeten het volkslied van de dag raden om mee te dingen naar een felbegeerd paar tickets (14 retourtickets voor twee personen in totaal). De data waarop de winnaars naar Londen reizen, vallen samen met de dagen waarop Nederlandse atleten in actie zijn. 


Media

Marketing

Economisch