Fuse Communication helpt vernieuwde Marie Claire
06-02-2012 (08:19) - Bureaus
Het toonaangevende magazine Marie Claire vernieuwt dit jaar haar strategie. De titel voegt vanaf het februarinummer iedere maand 40 pagina’s toe en zal nog meer de internationale pay-off ‘Think Smart, Look Amazing’ gaan laden. Op 9 februari wordt een vernieuwde Marie Claire geïntroduceerd aan het Nederlandse publiek.
Hoofdredactrice May Britt Mobach: ‘Marie Claire bestaat al meer dan twintig jaar in Nederland en is nog altijd de enige glossy met style én substance. De formule van onze titel is uniek, maar natuurlijk blijven we verfrissen en passen we ons aan de behoefte van onze lezeres aan. In 2012 moet een merk meer zijn dan een tijdschrift. Het is een beleving. Daartoe hebben we gekozen voor een strategie die leidt tot meer beleving en die Marie Claire nog duidelijker positioneert als magazine voor de Smart & Amazing lezeres.’
Allereerst is het doel om het accent te leggen op continue publiciteit. Hiernaast zal Marie Claire nauwer met haar retailpartners samenwerken om het product zo optimaal mogelijk onder de aandacht te brengen van de consument. Tenslotte is het erg belangrijk om de lezeressen te betrekken in ‘de wereld van Marie Claire’. Naast de toename van maar liefst veertig pagina’s per editie, zal er iedere maand een speciaal katern worden gepubliceerd met opzienbarende artikelen over fashion, food, beauty, relaties, reizen, etc.
Maandag 6 februari wordt de ‘vernieuwde’ Marie Claire gepresenteerd aan de Nederlandse media tijdens een exclusieve ‘Hotel Marie Claire’ launch party in Cristofori in Amsterdam. Dit is tevens de kick-off voor de Smart & Amazing campagne die zal worden ondersteund door middel van outdoor, PR en social media.
Voor de ontwikkeling en uitvoering van de nieuwe strategie werkt Marie Claire samen met Fuse Communication uit Amsterdam. Het bureau werkt voor onder meer: Garuda Indonesia Airlines, Falke, Estée Lauder Companies, Luxottica Eyewear en de TEFAF. Mike Richters, Creative Director: ‘Een merk moet stelling durven nemen, duidelijk zijn, open zijn. Dat vereist creativiteit, maar ook het lef om je visie consequent na te jagen. Het Marie Claire team weet heel duidelijk wat ze wil en ik weet zeker dat we dit jaar goede resultaten met elkaar kunnen neerzetten.’