Geen 'pech' voor Brandhome
18-04-2008 (10:45) - Bureaus
Brandhome heeft het nieuwe logo van VAB ontworpen. De Vlaamse mobiliteitsclub, vooral bekend van pech- en reisbijstand, wilde een nieuw logo dat zou passen bij de ambities van het bedrijf om verder te groeien. Brandhome kreeg de opdracht om dit logo te ontwikkelen. Nicoline Spruijt, CEO van Brandhome: ‘De VAB is een geweldig grote ledenorganisatie in volle groei en met een grote visibiliteit. Bij het doorlopen van de Brandhome method kwamen al snel een aantal duidelijk eisen naar voren. Het beeldmerk moest een grote doelgroep aanspreken en er moest ook een duidelijke verwantschap blijven met het beeldmerk van vtbKultuur. In een intensieve, goede samenwerking hebben we deze merksplitsing en de andere eisen grafisch weten te vertalen.’ Jan Creten, marketing directeur VAB: ‘VAB is een innovatieve en kwaliteitsvolle onderneming die in volle expansie is. Brandhome heeft bij het ontwerp van het nieuwe logo deze dynamiek uitstekend vertaald naar een beeldmerk met behoud van onze heritage.’ Brandhome is een bureau dat werkt volgens een unieke en effectieve methodiek om merken te bouwen, de Brandhome method®. Het bureau stelt zich onder andere tot doel om kennis over merken constant te vergroten.Brandhome is gevestigd in Antwerpen en ontwerpt eveneens het nieuwe logo voor vtbKultuur. Nogmaals Nicoline Spruijt, CEO van Brandhome: ‘vtbKultuur wil een nieuwe richting uit gaan. VtbKultuur en VAB willen zich beiden op hun eigen terreinen sterker kunnen profileren. Brandhome kreeg een uitdagende strategische opdracht om een merksplitsing door te voeren. Belangrijke voorwaarde was dat vtbKultuur en VAB nog duidelijk familie van elkaar moesten zijn. Onze grote ervaring in merkstrategie was noodzakelijk om deze opdracht tot een goed einde te brengen.’