HAK verruilt DDB na twintig jaar voor ACE

HAK verruilt DDB na twintig jaar voor ACE

12-02-2025 (16:41) - Bureaus

HAK kiest voor ACE als nieuw bureau, waarmee het groentemerk afscheid neemt van DDB Amsterdam na bijna 20 jaar samenwerking. DDB Amsterdam was de maker van de bekende campagnes op het veld, met ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap. In de pitch versloeg ACE de bureaus Hotel L'Amour en Selmore.

De fabrikant van groente- en peulvruchten is DDB dankbaar voor wat ze samen hebben neergezet. Nicole Freid, CEO van HAK, zegt hierover: "We hebben bijna twintig jaar heel succesvol samengewerkt en genoten van de creatieve energie bij DDB en diens voorganger Etcetera. Dat is uniek te noemen in deze dynamische sector. Dat onze wegen nu scheiden, doet niets af aan wat we samen hebben neergezet. Het merk HAK staat als een huis. Maar het is tijd voor een nieuwe fase, waarin we wederom met frisse energie en veel ambitie verder willen bouwen aan de toekomst van het merk."

Ook Erik van Engelen, interim CEO van DDB Amsterdam, blikt met trots terug op de samenwerking: "Twee decennia lang hebben we creatief en effectief werk verricht voor HAK met als rode draad de consistente vernieuwing van het merk. Met hoogtepunten als Woensdag HAKdag, Bonen erbij, het Helpende Bord om kinderen te helpen onbewust meer groenten te eten, maar ook het terughalen van Martine Bijl en de samenwerking met Elise schaap met Meneer in ’t Veld in een modern pakje. We wensen iedereen bij HAK en het merk alle succes toe."

Juiste match

Het groentemerk gaat met ACE een nieuwe fase in waarin het aanjagen van de eiwittransitie, de reis naar biologische teelt voor alle groenten en peulvruchten uit Nederland en het stimuleren van de groenteconsumptie belangrijke doelstellingen zijn. De missie van HAK blijft dan ook onveranderd: zoveel mogelijk mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten, op ieder moment van de dag. Daarom is de insteek van HAK om opnieuw te gaan voor een partner voor de lange termijn. De pitch, die bestond uit meerdere strategische en creatieve workshops, was dan ook gericht op het vinden van de juiste ‘match’ in energie met het team en de toekomstige strategie van HAK.

Freid: "De drie bureaus hebben zich echt van hun beste kant laten zien. We waren onder de indruk van hun aanpak, zienswijze en persoonlijke commitment. Toch kan er maar één de winnaar zijn en dat was overduidelijk het team van ACE. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat we met ACE als partner succesvol aan de verdere groei en toekomst van HAK kunnen gaan bouwen."

Volgens Rogier IJzermans, CEO van ACE, is er in het uitgebreide pitchtraject is een mooie basis gelegd voor de samenwerking: "We zijn enorm vereerd dat HAK voor ons heeft gekozen. We staan met ACE voor het moderniseren van merken en HAK heeft duidelijk voor een nieuwe richting gekozen. Dat maakt ons trots. HAK is een sterk en iconisch merk, we kijken ernaar uit om samen met het team van HAK de toekomst vorm te gaan geven."

De komende maanden gaat ACE aan de slag met de creatieve koers voor HAK. De pitch werd begeleid door Fred Moolhuijsen van PitchResult.


Media

Marketing

Economisch