Happiness achter War Child-ballonnentank
04-04-2012 (08:34) - Bureaus
Tijdens de actieweek van War Child en Radio 538, stond op het marktplein van Den Bosch een levensgrote Sherman tank, gemaakt uit 7.000 gekleurde ballonnen. De ballonnentank voor War Child, zo’n 9 meter lang en 3 meter hoog, is een idee van communicatiebureau Happiness en werd uitgewerkt in samenwerking met de Duitse kunstenaar Hans Hemmert.
Deze symbolische installatie had eerst en vooral tot doel het creëren van online awareness voor War Child en haar missie. Het vormt ook een mooie invulling van ‘Haal de oorlog uit een kind’, de slogan van de organisatie. Met de hulp van de Twitter community werd de tank terug veranderd in ballonnen. Daarvoor waren 3.500 tweets nodig met de boodschap: Haal de oorlog uit een kind #Warchild.
Naast de twitter-activatie, werd ook de hele dag aan fondsenwerving gedaan ten voordele voor War Child. Deze stunt kadert binnen de grote campagneweek ‘Radio 538 voor War Child’, een grote fundraising campagne van Radio 538 en haar luisteraars voor War Child.
