Nederlands duo zesde bij Best YET Awards

15-05-2012 (08:19) - Bureaus

Afgelopen week werd in Oslo (Noorwegen) weer gestreden om de Best YET Award, een internationale dagbladcompetitie voor jonge creatieven. De 2 Nederlandse creatieve teams die de Cebuco/ADCN workshop op 28 maart wonnen dongen mee naar deze prijs. Jurre van de Ven & Luuk van de Put (studenten Willem de Kooning Academie) eindigden als 6e. Een team uit Ierland ging er met de hoofdprijs vandoor.
 
20 teams uit 10 verschillende Europese landen (uit een voorselectie van maar liefst 400 teams), ontwikkelden een dagbladcampagne voor Jarlsberg, een premium kaas uit Noorwegen (3e export product van het land). Een leuke kaas-case ‘zet Jarlsberg internationaal op de kaart’, met als belangrijkste inzicht: het geheime recept. Alle concepten werden beoordeeld door een internationale jury met Daniel Bödeker (Duitsland), Frank Marinus (België), Gilles Fichteberg (Frankrijk) en Thijs Bontje (Nederland).
 
Nederland was vertegenwoordigd met twee teams, Jesse Varwijk en Michael Maaskamp (Link. Business Creatives) en Jurre van de Ven en Luuk van de Put (studenten Willem de Kooning Academie).  Jurylid Thijs Bontje (Selmore), coachte ook de teams. 

De Best YET competitie wordt volgend jaar gehouden op 23 en 24 mei in Wenen, Oostenrijk. De Nederlandse voorrondes vinden plaats in maart 2013, via de inmiddels befaamde Cebuco/ADCN workshop.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch