Nederlandsche Bank kiest FHV BBDO
06-01-2012 (08:31) - Bureaus
De campagne rondom de overgang naar SEPA wordt in Nederland uitgevoerd door FHV BBDO en Porter Novelli. Na een uitgebreide selectieprocedure (Europese Aanbesteding waaraan 5 partijen meededen) heeft de Nederlandsche Bank gekozen voor dit samenwerkingsverband om de komende jaren de campagne te gaan voeren.
Binnen enkele jaren kunnen niet alleen betaalpassen maar ook overschrijvingen en incasso’s zowel voor binnenlandse als grensoverschrijdende betalingen worden gebruikt. De campagne helpt bedrijven en overheden bij de voorbereiding op deze migratie: het aanpassen van hun administraties en systemen. Richting consumenten richt de campagne zich op de gevolgen van deze migratie. De gunning is het resultaat van nauwe samenwerking tussen reclamebureau
FHV BBDO, Porter Novelli en mediabureau PHD.
De Nederlandsche Bank voert de campagne uit namens het Nationaal Forum SEPA-migratie (NFS). In het NFS zijn alle stakeholders uit de girale betaalketen vertegenwoordigd: consumenten, bedrijven, banken, softwareleveranciers, overheden en organisaties die de
SEPA-migratie van gebruikers kunnen ondersteunen.