Nieuwe SIRE-campagne gestart

28-12-2011 (08:53) - Bureaus

SIRE (Stichting Ideële Reclame) is gisteren een nieuwe campagne gestart met het thema ‘Handen af van onze hulpverleners’. In deze campagne stelt SIRE geweld tegen hulpverleners aan de kaak. Uit recent onderzoek van Trendbox in opdracht van SIRE blijkt dat acht op de tien Nederlanders het geweld tegen hulpverleners meer dan zat is. Het merendeel van de Nederlanders (88%) vindt dat hulpverleners ongestoord hun werk moet kunnen doen. Dat wordt beschouwd als een verantwoordelijkheid van ons allemaal. Toch geeft de meerderheid (58%) aan niet zelf in te grijpen bij geweld tegen hulpverleners. 
 
Met deze campagne geeft SIRE een teken van erkenning en respect aan onze hulpverleners. En wil SIRE dat mensen zich gesterkt voelen om op te komen tegen geweld tegen hulpverleners. Besef dat je niet alleen bent en dat je medeburgers het ook zat zijn. Geef hulpverleners de ruimte om hun werk te doen en spreek elkaar aan. Op de speciale website worden mensen opgeroepen een petitie tegen geweld te ondertekenen, mogelijke oplossingen aan te dragen en bijzondere hulpverleners een hart onder de riem te steken en te nomineren voor de Hulpverleners Award.
 
De campagne bestaat uit televisie- en radiocommercials, website www.handenaf.nl en outdoor- en printadvertenties. Met het oog op de jaarwisseling wordt gestart met de campagne op dinsdag 27 december. Het is de 105e campagne sinds de oprichting van SIRE in 1967. De campagne loopt in ieder geval tot en met eind februari 2012.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch