Nikon kiest hybris

29-02-2012 (08:22) - Bureaus

hybris, aanbieder van multichannel-commerce en communicatiesoftware, heeft voor Nikon Europe een B2C en B2B multichannel-commerce-oplossing ontwikkeld, gebaseerd op zijn Multichannel Suite. Nikon, aanbieder van imaging-technologieën, wordt door hybris ondersteund met de uitrol van zijn nieuwe ‘Nikon DealerNet ‘(B2B) en ‘Nikon Store’ (B2C) online retail-websites. Het nieuwe multichannel-commerce-initiatief wordt binnen de imaging-sector voor het einde van 2012 in meer dan 35 landen in Europa afgerond.
 
Laurent Christen, hoofd Direct Sales bij Nikon Europe: ‘Dit is ons eerste officiële pan-Europese direct sales-initiatief. Het is een strategisch principe binnen onze strategie, dat het voor loyale resellers mogelijk maakt om Nikon-artikelen online te kopen. Daarnaast is het assortiment direct toegankelijk voor consumenten in heel Europa en biedt het betere ondersteuning aan distributeurs in alle landen. Dit is een voorbeeld van een écht multichannel-plan. Het plan ondersteunt niet alleen onze online B2C- en B2B-organisaties, maar ook telefonische verkoop en de Nikon-winkel die verkoopmaterialen biedt aan de Europese regio’s. Voor een multichannel-programma van deze omvang was hybris de ideale technologiepartner.’
 

 


Media

Marketing

Economisch