Olympische donorcampagne KesselsKramer

03-07-2012 (00:00) - Bureaus

Trampolinespringster Rea Lenders, tafeltennister Li Jiao en de Vrouwen Acht roeisters demonstreren in een serie tv-commercials hoe zij zich tijdens hun training gemakkelijk kunnen registreren in het Donorregister. Op deze manier zetten de Olympische sporters zich in voor de orgaandonatiecampagne ‘JaofNee’ van communicatiebureau KesselsKramer.
 
Het doel van deze campagne is om meer Nederlanders hun keuze te laten vastleggen in het donorregister. Door te laten zien dat dit een eenvoudige stap is via www.JaofNee.nl, wordt de drempel verlaagd. Als zelfs Olympische sporters er tijdens hun voorbereiding op de spelen in Londen er tijd voor hebben, dan moet het voor mensen thuis ook geen grote moeite zijn.
 
Het belang van donorregistratie leeft enorm onder Olympische sporters, want een groot aantal sporters wilde belangeloos mee werken aan de campagne. Het toont aan dit orgaandonatie een breed gedragen onderwerp is in Nederland.
 
Bureau: KesselsKramer 
Creatie: Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Strategie: Camiel Bulder, Matthijs de Jongh
Productie: Daphne Linthorst, Fleur Dusée
Regie: Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Fotografie: Gijs van den Berg
PR: Nienke van der Jagt (exPRtease)
Opdrachtgever: Nienke Doeve (VWS), Frederike van Dorst, Albert Koch (DPC) 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch