OMD onthult Project Monument voor Intel
29-05-2012 (08:28) - Bureaus
Vrijdag lanceerde OMD in opdracht van Intel Corporation en in samenwerking met Microsoft Advertising ‘Project Monument’, een interactieve merkbeleving waarbij klanten uit 10 landen uitgenodigd worden om hun persoonlijke klassieke producten die bijgedragen hebben aan wie ze vandaag de dag zijn, te beheren en te delen.
Het belangrijkste onderdeel van de campagne is een speciaal op MSN geïnstalleerd portaal dat een grote database van klassieke producten uit de populaire cultuur omvat, inbegrepen voorwerpen die gekozen zijn om plaatselijke culturen weer te geven, en die een breed scala aan onderwerpen omvatten, van mode en film tot speelgoed en auto's. Elke bezoeker kan zijn eigen tijdlijn beheren die voorwerpen bevat die gedurende zijn leven belangrijk voor hem geweest zijn.
Deze persoonlijke en leuke activiteit ondersteunt het op Intel geïnspireerde Ultrabook: het slanke en krachtige apparaat, en een klassieker van de toekomst, dat een perfecte mix van hoogwaardige prestaties, draagbaarheid en stijl biedt. De campagne heeft toegang tot het multiplatform portfolio van Microsoft (inbegrepen MSN, Bing, Windows Live Messenger, mobiele telefonie en Skype) en bezit een soepele integratie met Facebook om een persoonlijke ervaring voor de gebruikers te creëren.
Intel is de eerste onderneming die gebruik maakt van de krachtige persoonlijke Facebook-knop “Ik herinner me”: deze knop is speciaal voor deze campagne ontwikkeld om een naadloze integratie van sociale media mogelijk te maken en deelnemers beter in staat te stellen om hun herinneringen te delen, tot leven te brengen en met vrienden te delen. Om de interactie met nostalgische bezoekers nog meer te versterken, zal in de loop van de campagne een reeks artikelen op MSN gepubliceerd worden die aan de plaatselijke omstandigheden aangepast zijn en waarmee herinneringen opgehaald worden aan de populaire cultuur door de jaren heen.