‘Pre-roll takeover’ Dark Shadows
15-05-2012 (00:00) - Bureaus
Met de komst van de pre-roll takeover presenteert Videostrip wederom een innovatie binnen de wereld van interactief adverteren. Rondom de campagne van Dark Shadows, de nieuwste film van Warner Bros. met onder meer Johnny Depp in de hoofdrol, is de pre-roll takeover voor het eerst in Nederland te zien.
De pre-roll takeover is een interactieve video-advertentie die ten dele buiten de videoplayer wordt getoond. Het formaat biedt vele creatieve en impactvolle mogelijkheden om over het hele scherm met de kijker te interacteren. De interactieve layer kan met de advertentie in de player communiceren. De pre-roll takeover biedt adverteerders de kans eindgebruikers met onverwachte, originele en indrukwekkende uitingen te verrassen. Videostrip ondersteunt deze techniek waardoor de uiting in een keer over een groot aantal websites kan worden getoond.
Het is de eerste keer dat de pre-roll takeover in Nederland wordt getoond. De samenwerking tussen Warner Bros. Pictures International Holland, Vizeum, Seven Productions (België) en Videostrip heeft hieraan ten grondslag gelegen.
Videostrip, opgericht in 2007, is gespecialiseerd in online video advertising. Met haar in eigen huis ontwikkelde technologie en haar netwerk is het mogelijk videocommercials uit te serveren over meer dan 200 websites. Videostrip voldoet aan de belangrijkste internationale technische standaarden.
