Reclamebureau test rechtmatigheid campagnes
01-03-2012 (08:28) - Bureaus
De reclamegeeks van Brandhome en de wetspecialisten van Loyens&Loeff hebben de handen in elkaar geslagen voor een seminarie waar ‘branding meets law’. Het Antwerpse reclamebureau maakte speciaal hiervoor een (l)awful campagne die door Loyens&Loeff onder de loep werd genomen.
Nicoline Spruijt van Brandhome: ‘Ons creatief team leefde zich volledig uit bij het opstellen van de (l)awful campagne. Het is er een voor een fictief merk, met alles erop en eraan, ook inbreuken tegen de reclamewetgeving. Het gaat van logo-ontwikkeling, een mediaplan en verschillende printadvertenties tot radio- en televisiespots, billboards en een online app. Materiaal waar Loyens&Loeff vervolgens mee aan de slag ging, legal-wise althans.’
‘‘Uit fouten kan men leren’, klinkt dat dan, want de bedoeling van het evenement is het belang van de samenwerking tussen marketing- en wetspecialisten in bedrijven aantonen en bevorderen. Kwestie van blunders tijdens brand building tegen te gaan. Aan het evenement wordt ook een online quiz gekoppeld waarbij je kan nagaan hoe (l)awful je branding knowledge is.’
Spruijt: ‘De campagne opstellen, de organisatie … Het was veel werk, maar het is zeker niet voor niets geweest want de opbrengst van het evenement schenken we integraal aan de Brandhome foundation.’
