Rotterdamse Laurenskerk speelt reclametunes
30-03-2012 (08:28) - Bureaus
Er is een nieuw reclamemedium bij: het kerkcarillon. In Rotterdam is het mogelijk om reclametunes te spelen via het carillon van de Laurenskerk te Rotterdam. Deze nieuwe dienst is in te kopen via reclamebureau 0to9. De eerste commerciële melodie die wordt afgespeeld, is de oude tune van de tv-commercial van Heinz sandwichspread ‘Ik hou van lekker fris, ik hou van lekker anders’ uit de jaren ‘80. Met deze tune die herkend wordt onder een zeer breed publiek, wordt het idee gelanceerd.
Het idee voor het exploiteren van het carillon komt van 0to9 Marketing Communicatie Effect. Het bureau verhuisde half december naar de Coolsingel in Rotterdam. In het centrum van de stad klinken dagelijks verschillende carillons. Na dit een aantal maanden te hebben gehoord, kwam het idee om carillons in de stad commercieel in te zetten.
De Laurenskerk in Rotterdam is voortdurend op zoek naar alternatieve vormen van financiering om de exploitatie van het kerkgebouw rond te krijgen. Inkoop van speeltijd op het carillon is mogelijk vanaf week 14. Zondag om 12 uur speelt het carillon van de Laurenskerk de introductietune. De Laurenskerk beschikt over het grootste kerkorgel en de grootse speeldoos (waarmee het carillon wordt bespeeld) van het land.