Total Identity ontwikkelt preventiecampagne Brandweer
19-01-2012 (08:31) - Bureaus
Naar aanleiding van het vorig jaar ontwikkelde communicatie-beleidsplan voor de Brandweer heeft Total Identity een regionale preventiecampagne ontwikkeld. De campagne is gericht op de communicatie rondom brandpreventie naar de risico-doelgroepen.
Aan de hand van uitgebreid onderzoek en analyses van de incidenten zijn er per veiligheidsregio diverse risicodoelgroepen geïdentificeerd. De communicatieve insteek is gericht op het verhogen van het verantwoordelijkheidsbesef bij deze groepen. De hoofdboodschap is 'Brandveiligheid is uw eigen verantwoordelijkheid'. De campagne zet enerzijds een bewustwording in gang en anderzijds activeert en inspireert hij om zelf met oplossingen te komen.
Aan de hand van een aantal local heroes in regionaal herkenbare situaties, worden diverse preventiethema's aangekaart. In aanvulling hierop zijn er actiematige flyers beschikbaar die vanuit een fijnmazig wijknetwerk, zoals sportclubs en theehuizen, worden verspreid. De campagne is ontwikkeld in opdracht van Brandweer Gooi & Vechtstreek en geadapteerd door Brandweer Amsterdam-Amstelland waarna deze verder zal worden uitgerold in de diverse veiligheidsregio's.
