UbachsWisbrun/JWT wordt JWT Amsterdam

23-03-2012 (08:22) - Bureaus

UbachsWisbrun is in 1997 opgericht en fuseerde tien jaar later met PPGH/JWT. Zo ontstond UbachsWisbrun/JWT. Tijd voor de volgende stap. De locatie verandert, de structuur verandert, daarbij past ook een nieuwe naam: JWT Amsterdam. Op 24 april verhuist het bureau naar het Hirsch Gebouw op het Leidseplein in Amsterdam. Naar een historisch gebouw waar onlangs ook de eerste Apple store van Nederland en de eerste MINI brandstore zijn geopend.
 
Daarnaast verandert het bureau van structuur. De huidige structuur van een reclamebureau stamt feitelijk uit de jaren 60. Weliswaar zijn in de loop van de tijd aanpassingen gedaan maar er is niet structureel gekeken naar de eisen van deze tijd: de maatschappij wordt steeds sneller en het oriëntatie gedrag van consumenten is dramatisch veranderd.
 
Het bereiken en overtuigen van doelgroepen is daardoor complexer geworden. Naast strategen en creatieven zijn er meer specialisten nodig om een idee te ontwikkelen. Technische(online)specialisten en bereik(connection)specialisten worden meer en meer ingezet om met het idee relevant onderscheid te creëren.
Een simpele bureaustructuur waarin deze verschillende disciplines makkelijker met elkaar kunnen samenwerken is dan een must. Daarom worden alle huidige afdelingen in het bureau opgeheven. Daarvoor komen drie afdelingen terug:
 
Think Do Make.
 
Think bedenkt het idee en bestaat uit creatie, strategie, techniek en connectie. Think wordt geleid door Bas Korsten.
 
Do organiseert het idee en bestaat uit conceptproducers, onlineproducers, screenproducers, activatieproducers en printproducers. Do wordt geleid door Edgar Molenaars.
 

Make maakt het idee en bestaat  uit studio, (online)design, visualising, film making etc. Make wordt geleid door Bas Korsten en Anita Lotten (verantwoordelijk vanuit planning en finance). 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch