Vlisco Group kiest Porter Novelli
26-01-2012 (08:20) - Bureaus
Vlisco Group is ontwerper, producent en distributeur van unieke, kleurrijke modestoffen voor de West- en Centraal Afrikaanse markt en de Afrikaanse consument in wereldsteden als New York, Parijs en Londen. Per half januari gaat Vlisco Group een samenwerking aan met communicatieadviesbureau Porter Novelli.
Porter Novelli zal, samen met de opdrachtgever, de corporate communicatie strategie voor de gehele Vlisco Group verzorgen. Vlisco Group bestaat sinds 1846 en behoort tot het Nederlandse cultuur erfgoed. Het bedrijf biedt de Afrikaanse consument Dutch wax-stoffen vanuit de merken Vlisco, GTP, Woodin en Uniwax. De dessins van Vlisco inspireren topdesigners als John Galliano, Jean Paul Gaultier en Junya Watanabe, waarbij het hele dessin of fragmenten vertaald worden naar zijde, jeans of tricot.
Vanaf 29 januari tot en met 6 mei presenteert het Museum voor Moderne Kunst Arnhem de tentoonstelling ‘Six Yards. Guaranteed Dutch Design’, over hoe Nederlandse stoffen van Vlisco onderdeel werden van verschillende West- en Centraal Afrikaanse culturen én inspiratiebron werden voor de internationale modewereld.