Artsen zonder Grenzen campagne 'Geef een cadeau dat levens redt' van start
Artsen zonder Grenzen voert de hele maand december een eindejaarscampagne. Hierbij kan het publiek digitaal medische hulpgoederen cadeau doen aan mensen in nood. De organisatie plaatst in de campagne medische hulpgoederen in de wereld van decembercadeaus. Op deze manier wil AzG laten zien dat bijdragen aan noodhulp voor mensen die heel hard medische zorg nodig hebben het mooiste cadeau is dat je kunt geven in de feestmaand.
Van Gaza tot Oekraïne en van Haïti tot Soedan: wereldwijd werden mensen dit jaar getroffen door oorlog en conflict. Veel mensen verliezen daarbij hun dierbaren, hun thuis en toegang tot gezondheidszorg. Tijdens de campagne kunnen verschillende medische hulpgoederen symbolisch cadeau worden gedaan aan mensen in nood: een bevallingskit, infuus, vaccin en schoon drinkwater.
“We blikken terug op een bijzonder uitdagend jaar waarin het gevaarlijk en complex was om mensen te kunnen helpen. Gelukkig hebben we alsnog veel mensen in conflictsituaties de hoognodige medische zorg kunnen bieden. Door medische hulpgoederen cadeau te doen aan mensen in nood draag je bij aan onze hulpverlening”, Karel Hendriks, directeur Artsen zonder Grenzen Nederland.
Het concept van de campagne is ontworpen door creatief team Rogier en Matthijs. De campagne wordt gedeeld via organic en paid social media, SEA, STER televisiereclame, digital out of home, direct mail, advertenties in kranten en inserts in magazines en TV- gidsen. Op de campagnepagina is te zien wat de symbolische waarde is van elke donatie.