Female Cancer Foundation lanceert levensreddend natuurazijn ‘Miracle’

09-05-2019 (14:53) - Campagnes

De Female Cancer Foundation (FCF) zet op Moederdag een heel bijzondere natuurazijn in de schappen: ‘Miracle Life Saving Vinegar’. Dit natuurazijn redt letterlijk levens: door ‘Miracle’ te kopen, doneer je aan de Female Cancer Foundation en help je baarmoederhalskanker de wereld uit.

FCF wil met het lanceren van deze natuurazijn aandacht vragen voor haar strijd tegen baarmoederhalskanker in de derde wereld. Met een simpel en goedkoop middel als natuurazijn kan de Female Cancer Foundation namelijk jaarlijks honderdduizenden vrouwen testen en zo behoeden voor deze levensbedreigende ziekte. Miracle Life Saving Vinegar is alleen in de week na Moederdag verkrijgbaar bij Albert Heijn.
 
De Female Cancer Foundation heeft een zeer effectieve methode ontwikkeld waarbij vrouwen snel kunnen worden getest en geholpen aan (een voorstadium van) baarmoederhalskanker, de enige kankersoort die uitroeibaar is. Deze methode past FCF al een decennium met succes toe in Afrika en Azië. In de afgelopen tien jaar heeft de stichting al miljoenen vrouwen kunnen helpen. Op dit moment werkt de Female Cancer Foundation samen met de World Health Organization aan een actieplan om baarmoederhalskanker per 2030 overal ter wereld uit te bannen. Daarvoor zijn extra middelen nodig, waarvoor de organisatie met Miracle Life Saving Vinegar nu aandacht wil vragen. 
 
De Female Cancer Foundation maakt gebruikt van natuurazijn om vrouwen te testen op voorstadia van baarmoederhalskanker. Door de baarmoedermond aan te stippen met natuurazijn, kleuren de ‘slechte’ cellen wit en zijn ze direct zichtbaar. Vroege signalering vergroot de kans op genezing, vertelt oprichter van de Female Cancer Foundation, gynaecoloog-oncoloog Prof. Dr. Lex Peters.
 

Speciale vakkenvullers

Als aftrap voor de actie, gaan FCF-ambassadrices Eva Jinek en Jennifer Hoffman de nieuwe flessen Miracle persoonlijk in de schappen zetten bij Albert Heijn. Miracle Life Saving Vinegar, speciaal voor deze actie ontwikkeld door natuurazijnproducent Burg Group en reclamebureau TBWA\NEBOKO, is verkrijgbaar voor € 1,50. De fles zelf is ook bijzonder. Deze is geblazen in de vorm van het vrouwelijk lichaam, waardoor hij een echte eyecatcher is in de keuken.
 
De limited edition natuurazijn is beperkt verkrijgbaar in de supermarkten van Albert Heijn.