Kruidvat lanceert vakantiefilm

28-07-2023 (12:49) - Campagnes

Deze zomer heeft Kruidvat een campagne-aanpak met een echte zomerfilm waarin de hoofdrol weggelegd is voor single moeder Lies. Het is voor het eerst dat Kruidvat zo’n grootschalige campagne in de zomerperiode lanceert.

26 juni ging het eerste deel van de driedelige zomercampagne ‘Goed voorbereid, Groot voordeel’ live. Hierin stonden alle zomerse voorbereidingsaanbiedingen centraal.  Vandaag lanceert Kruidvat het tweede deel. In deze tweede fase van de campagne beleeft de Kruidvat vakantiefilm op YouTube haar première. Hierin zijn we getuige van de 70+-reis van Lies naar Lloret de Mar. Een bijzondere ontmoeting op deze vakantiebestemming verandert haar leven voorgoed. Deel 3 van de (na)zomercampagne volgt vanaf maandag 21 augustus.

Het is voor het eerst dat Kruidvat zo’n grootschalige campagne in de zomerperiode lanceert. Niet eerder gaf Kruidvat het startsein voor een campagne die doorloopt tussen de traditionele ‘retailpieken’ juni en september. Verrassend zijn ook de avonturen van Lies op social media, daar waar de consument tijdens de vakantieperiode te vinden is.

Van vlogs naar film

Uniek is de opzet van de campagne, waarin alle vakantieavonturen geproduceerd zijn in vlogstijl. Alle losse fragmenten komen samen in de vakantiefilm. Maarten Remmers en Wouter Voges, Creative Directors bij DDB Amsterdam: “Toen we samen met Kruidvat besloten om één grote verhaallijn te schrijven die alle losse avonturen verbindt, werd het nóg interessanter. Dat was de start van Lies’ Grote Zomerfilm. Een film van 3 minuut 35 waarin Lies, al feestend zoals vroeger, leert dat fourty niet bepaald de new twenty is. En dat romantiek pas naar je toekomt, als je het loslaat.”

Credits

Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Mediabureau: GroupM & Greenhouse
Productiemaatschappij: Annomann
Concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce