Levi's lanceert drie korte films om 150 jarig bestaan te vieren

02-02-2023 (14:33) - Campagnes

In 2023 viert Levi's het 150-jarig bestaan van de Levi's 501, een mondiaal stijlicoon dat ver teruggaat in de tijd en ook de originele template is waarvan alle andere jeans zijn afgeleid. In de loop van zijn bestaan werd de 501 Original gedragen door miljoenen mensen. En om die verhalen - van alledaags tot gedenkwaardig - van fans in hun 501 in herinnering te brengen, lanceert Levi's nu The Greatest Story Ever Worn jaarcampagne.

Als onderdeel van de lancering van de campagne om 150 jaar 501 te vieren, brengt Levi's drie korte films uit, geregisseerd door Martin de Thurah en Melina Matsoukas. De trilogie, onder de naam The Greatest Story Ever Worn, neemt ons mee op een wereldwijde ontdekking langs enkele originele Levi's-herinneringen. Met deze verhalen, maar ook andere geïnspireerd door ware gebeurtenissen, brengt The Greatest Story Ever Worn hulde aan het ongelooflijke verleden van de 501 en zijn rol in talloze historische, culturele en persoonlijke momenten. 

 

Drie korte films

De eerste, op historische feiten gebaseerde film, Precious Cargo, vertelt het verhaal van de intrede van de 501, in de jaren 1970, in het Jamaicaanse Kingston, en hoe de iconische broek er door het land werd omarmd en eigen gemaakt. De commercial, geregisseerd door Melina Matsoukas en gefilmd door de voor een Oscar genomineerde cameraman Bradford Young, is een feestelijke verkenning van een eiland waarvan de typische stijl, het ritme en de ziel wereldwijd weerklank hebben gevonden.

Regisseur Melina Matsoukas: "Onder meer enkele vroege Levi's commercials hebben me geïnspireerd om me toe te leggen op de commerciële film. Het is een eer om nu deel uit te maken van hun legacy. Ik voel me altijd aangetrokken tot merken en creatieve geesten die focussen op authentieke storytelling, en hiermee konden we een eerbetoon brengen aan een klein maar krachtig verhaal uit de immense geschiedenis van Levi's. Alle betrokkenen waren bereid om de commercialiteit uit te dagen en dat heeft bijgedragen tot een prachtige film."

Fair Exchange

De tweede film, Fair Exchange, vertelt het verhaal van de geliefde koe van een gezin en hun zoon die het dier ruilt voor een 501, tot groot ongenoegen van zijn familie. Een koude Georgische winter vormt het decor van een film die de 501 verkent als een baken voor iets groters, een droom. De film werd geregisseerd door Martin de Thurah en gefilmd door de beroemde cinematograaf Kasper Tuxen.

Legends Never Die

En tot slot vertelt de derde film, Legends Never Die, het ware verhaal van een Levi's-fan die begraven wilde worden in zijn 501. Een laatste wens die veel mensen in de loop der jaren aan het merk hebben toevertrouwd. En deze specifieke fan had ook gevraagd dat alle aanwezigen op zijn begrafenis ook hun 501 zouden dragen. De commercial, eveneens geregisseerd door Martin de Thurah, is een prachtige reflectie op het soort collectieve liefde dat een groep mensen ertoe brengt om denim te dragen voor een overleden familielid of vriend. Het is een ode aan de mensheid en de onlosmakelijke band tussen een man en zijn Levi's 501.

Filmcredits

Concept en artistieke leiding: Droga5
Regisseurs: Melina Matsoukas en Martin de Thurah
Fotograaf: Jason Nocito
Stylist: Mobolaji Dawodu