LOI pakt uitstelgedrag in nieuwe campagne aan

LOI pakt uitstelgedrag in nieuwe campagne aan

26-08-2022 (15:15) - Campagnes

Wordt het niet eens tijd voor LOI? Die vraag stelt LOI in een nieuwe campagne aan professionals die niet meer op hun plek zitten. Mensen die niet uitgedaagd worden, niet blij worden van hun werk, of liever iets totaal anders zouden doen. De campagne, die vanaf zaterdag 27 augustus te zien is, is ontwikkeld door Alfred International.
 
Met de campagne pakt LOI een herkenbaar pijnpunt aan dat het starten van een opleiding vaak in de weg staat: uitstelgedrag. Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred: “Veel mensen kennen wel dat knagende stemmetje in hun achterhoofd dat ze toch niet helemaal op hun plek zitten. Dat ze eigenlijk een stap zouden willen maken. Maar in de praktijk voelt het vaak net wat makkelijker, comfortabeler en veiliger om de stap naar een opleiding nog even uit te stellen.”
 
Om dit uitstelgedrag aan te pakken, zet de campagne verschillende wapens in. Van Kuilenburg: “Enerzijds houden we mensen een spiegel voor met onze prikkelende vraag ‘Wordt het niet eens tijd voor LOI?’ Die geldt als een soort wakeup call die mensen ertoe dwingt om hun huidige situatie eens goed te heroverwegen. Anderzijds bieden we ook handelingsperspectief. Door de stap naar LOI laagdrempelig en benaderbaar te maken, in de vorm van een blauwe deur.“
 
In de aftrap van de campagne introduceert de opleider namelijk ook een nieuwe reclame property: de blauwe LOI-deur. Jos van Eyken, directeur LOI: “De deur staat symbool voor de professionele stap die je met een opleiding van LOI kunt zetten. Er zit een duidelijke beweging in van A naar B: LOI brengt jou naar de professie of positie waar je wél gelukkig van wordt”. De keuze voor een opvallende blauwe deur dient daarnaast nog een ander doel. Van Eyken: “In een steeds drukker speelveld aan opleiders had LOI sterk behoefte aan een herkenbaar baken in communicatie. Deze blauwe deur als property gaat ervoor zorgen dat al onze inspanningen zichtbaar bij elkaar optellen.”
 
De campagne is ondertussen al gestart op radio, en pakt vanaf vandaag door op tv, social media en online video. Hier spreekt LOI de luisteraars en kijkers direct aan. Als ze uit verveling alwéér op Instagram zitten tijdens werktijd bijvoorbeeld, of wanneer ze terug naar huis rijden na een werkdag die voelde als een werkweek. Want met een opleiding van de LOI groei je naar een functie waar je wél uitgedaagd wordt. Dus: wordt het niet eens tijd voor LOI?
 
Klant: LOI
Eindverantwoordelijke klant: Jos van Eyken, Hilde Gerhards

Bureau: Alfred International
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Danielle Boskemper, Stephanie Freitag, Pauline Koeman
Creatie: Jeroen van de Sande, Jan-Willem Smits, Joost van Nistelrooij
Agency Producer: Swantje Hoppe
Design: Hans van Mechelen
Animatie: Jurre Lüken (Freddy)
Productiemaatschappij: SuperEasterfeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveer
D.O.P.: Ruzbeh Babol
Editor: Pim van der Pas (MRTN)
Lead Flame Artist: James Mortner (Glassworks)
Flame Artist: Michael Aveling (Glassworks)
Grading: Scott Harris (Glassworks)
Sound design: Freddy