Nieuwe campagne Nierstichting

14-09-2022 (09:14) - Campagnes

Met de nieuwe campagne ‘Jonge Helden’ geeft de Nierstichting de aftrap voor haar collecteweek van 18 t/m 24 september. De nieuwe campagne is erop gericht om die impact aan de buitenwereld over te brengen.

Kinderen met een nierziekte hebben weinig energie, mogen niet eten en drinken wat ze willen, moeten veel zware medicijnen slikken en soms zelfs dialyseren. Dat is slopend. Maar ze geven niet op. Jasper de Boom, manager Marketing & Communicatie Nierstichting: “De campagne ‘Jonge Helden’ is erop gericht om die impact aan te buitenwereld over te brengen, de betrokkenheid bij de doelgroep te vergroten en hiermee merkvoorkeur positief te beïnvloeden.”
 
Het idee voor de campagne kwam tot stand in samenwerking met Communicatieadviesbureau Vechtlust. Voor de uitwerking en productie tekende LegHetVast, specialist in het maken van audiovisuele content voor goede doelen. Naast boosten van de bekendheid en merkvoorkeur voor de Nierstichting ligt de focus van de campagne op het genereren van donaties.
De campagne loopt tot en met 24 september en wordt online en op TV ingezet en is ook zichtbaar in de kanalen van de Nierstichting.
 

Nierstichting collecte

In de week van 18 t/m 24 september zetten duizenden vrijwilligers zich in voor de jaarlijkse collecteweek van de Nierstichting. De opbrengst draagt bij aan een toekomst waarin nierziekten genezen kunnen worden.