FONK-redactie voor Cannes Lions 2025 compleet!

FONK-redactie voor Cannes Lions 2025 compleet!

19-05-2025 (12:50) - Cannes

Nog een klein maandje en dan halen we moeiteloos onze 10.000 stappen in het Palais, drinken we een roséetje (of twee) aan La Croisette en staan we tot in de late uurtjes in de Gutter Bar. Kortom: Cannes Lions 2025 staat voor de deur. Vandaag presenteert FONK het driekoppige redactieteam dat verslag zal doen van alle festiviteiten: Imogen Hayward, Vera van Dulmen (beiden Dentsu Creative) en Sem Kapiteijn.

Op de foto: v.l.n.r. Vera van Dulmen, Imogen Hayward en Sem Kapiteijn

De van origine Britse Imogen Hayward werkt sinds juni 2023 bij Denstu Creative als Creative Art Director. "Vooral binnen het socialteam, maar ik spring ook regelmatig bij op campagnes en houd me af en toe bezig met copywriting." Wanneer Imogen niet werkt, danst, kookt, leest ze en schrijft ze poëzie.

Waar Imogen het meeste naar uit? "Inspirerende dingen leren van mensen over de hele werled, nieuwe mensen ontmoeten en werken aan m'n kleurtje - al wordt dat bij mij vooral rood in plaats van bruin, want tja... ik ben Brits." Daarom neem zij een Cannes Survival kit mee met electrolyten (spreekt voor zich), smintjes en SPF.

Zonnebril, bikini en panterloafers

Vera van Dulmen is sinds oktober 2024 dienst bij hetzelfde creatieve bureau als Junior Account Manager. In het half jaar daarvoor liep zij al stage bij Dentsu Creative en behaalde zij haar bachelordiploma Commerciële Economie aan de Hogeschool Leiden. Naast haar job werkt Vera graag aan haar conditie met boksen, tennis en spinning. Ook is zij een culturele duizendpoot: "Af en toe maak ik muurschilderingen, ben ik gek op muziek en altijd in voor lekker eten."

In Cannes draait het voor Vera niet zozeer om het eten. "Ik heb vooral zin de creativiteit, de zon en hoogstwaarschijnlijk ergens tussendoor een glas rosé." Haar items in haar koffer die zij sowieso meeneemt, sluiten aan bij dezelfde levensstijl. "Een zonnebril voor die 'ik ben heus niet uitgeput'-momenten, een bikini en m'n panterloafers."

Panels en plonzen

De dames van Dentsu Creative worden tijdens het vijfdaagse festival bijgestaan door Sem Kapiteijn, junior redacteur bij FONK. Nadat Sem in februari dit jaar zijn Master Persuasive Communication aan de Universiteit van Amsterdam behaalde, groeide hij door van werkstudent bij het magazine tot fulltime FONKer. In de dagen of avonden dat hij niet op de redactie is, sport hij graag. "Gymmen bij TrainMore, hardlopen in het Vondelpark, of voetballen bij ASV Arsensal."

In Cannes zal er weinig tijd zijn om te sporten. Niet alleen omdat zijn dag-, maar ook zijn nachtprogramma goed gevuld is. "Ik kijk het meeste uit naar de talks en interviews in de zon, maar ook de feestjes op het strand." Vorig jaar wist hij al wat hij dit jaar sowieso níet zou meenemen in zijn koffer: zijn pak. Nu weet hij ook wat er absoluut wél meegaat: een zwembroek. "Waar ik vorig jaar af en toe liep te gutsen in mijn veel te hete pak, blok ik dit jaar tijd voor een verfrissende plons."

Social en geschreven content

Tijdens het festival doet het team iedere dag verslag van het festival, zowel in geschreven als in social vorm. Dus schrik niet als je ineens een microfoon onder je neus krijgt. En ook als zij jou niet aanspreken, maar je wel iets wilt delen: aarzel niet om het trio zelf te benaderen.

Na afloop van het festival doen Imogen, Vera en Sem uitgebreid verslag van Cannes Lions 2025 in FONK magazine #419. En natuurlijk verzorgt ook het redactieteam in Muiden ondertussen voor de vele dagelijkse nieuwsupdates over prijzen en talks.