Nog eens Brons voor LePub Amsterdam; TBWA/NEBOKO scoort Zilver

Nog eens Brons voor LePub Amsterdam; TBWA/NEBOKO scoort Zilver

18-06-2025 (12:40) - Cannes

Ook de derde dag in Cannes zijn er prijzen binnengehaald door Nederlandse agencies. LePub Amsterdam valt wederom in de prijzen, deze keer met brons voor hun Heineken campagne 'The Flipper' in de categorie Social & Creator. TBWA/NEBOKO gaat er vandoor met Zilver in de categorie Media met hun campagne 'Maccie' voor McDonald's.

Het is alweer de vierde prijs die Lepub Amsterdam dit jaar in de wacht sleept in Cannes. Met 'The Flipper' lanceerde Heineken een slim telefoonhoesje dat je telefoon automatisch omdraait zodra het merkt dat je het gezellig hebt. Dankzij AI-technologie herkent het hoesje het woord ‘proost’ en draait het je telefoon om, zodat je niet wordt afgeleid door meldingen of social media.

Voor TBWA/NEBEKO was dit de enige nominatie in Cannes, maar die was dan wel weer meteen raak. De campagne draait om het Maccie trakteerverzoek. 'Nooit meer skeer, Maccie is here!' Zo stuur je je vrienden geen betaalverzoek, maar een trakteerverzoek voor de McDonald's.