Dappr genomineerd bij Coolest Dutch Brands
Pleisters zijn over het algemeen niet echt fun & trendy, eerder saai, en dat is precies wat de oprichters van Dappr willen veranderen. De Amsterdamse start-up lanceert daarom duurzame pleisters gemaakt van bamboe, met een vrolijk en kleurrijk design. Vol ambitie en met nog veel plannen in het verschiet, groeit Dappr door en zijn ze vanaf maart 2025 in de Etos schappen door heel Nederland te vinden.
Het idee van Dappr ontstond ongeveer tweeënhalf jaar geleden. Founders Amar Thomas en Jochum Damstra zijn allebei vader en weten inmiddels dat er thuis heel wat pleisters doorheen gaan. Amar Thomas: ‘Er gebeurt iets magisch in het hoofd van een kind als je een pleister plakt. Het is een moment van trots: ‘Ik ben gevallen en weer opgestaan. Ik doe een pleister op en ik ben sterk.’
Jochum Damstra: ‘We willen met Dappr de wondverzorgingmarkt transformeren. Voor kinderen én volwassenen. Met een activerende fun factor, zo duurzaam mogelijk. Dappr staat voor pleisters met impact. De reactie die we van mensen terugkrijgen is dat ze ons vaak zien als the good roll van de pleisters. Ons doel is om het hele schap te vullen met producten zoals EHBO-dozen, blarenpleisters en XL-pleisters.’
‘Mensen blij maken en activeren’
Jochum: ‘Binnen een jaar na de livegang in 350 Etoswinkels door heel Nederland liggen, is een droom die werkelijkheid wordt. Voor ons is het een groot succes als we mensen kunnen blij maken en activeren om op een duurzame manier uitdagingen aan te gaan. Het winnen van prijzen is geweldig, maar onze focus ligt op het inspireren en ondersteunen van zo veel mogelijk mensen.’
Amar: ‘Dat er bedrijven aanhaken, samenwerkingen met ons zoeken. Dat voelt ook echt als validatie. Dat Etos met ons die samenwerking durft aan te gaan, vinden we echt heel tof.’
Het volledige verhaal van Dappr lees je nu in FONK magazine 405. Heb je geen abonnement, koop de losse editie hier.
Over Coolest Dutch Brands
De redactie van Fonk Magazine selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, duurzaamheid hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product en/of dienstverlening en weten aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Eerder genomineerd in 2024: Kalverliefde, Johnny Cashew, Amsterdam Made, Oyster Heaven, Mojo Maté, Stoov, Dr Leenarts, Klepper & Klepper, BYBORRE, The Lekker Company en nu Dappr.
Partners Coolest Dutch Brands
Coolest Dutch Brands 2024 wordt mee mogelijk gemaakt door: Dentsu Creative Amsterdam, Ruwer en MassiveMusic.
Fotografie openingsbeeld: Denise Valk photography