Spoony genomineerd bij Coolest Dutch Brands

28-03-2022 (09:30) - Cool Brands

Spoony is een food start up met een missie: kinderen met plezier groenten laten eten. Founder Phaedra Mensen: 'Ik ben bedrijfseconoom en heb zowel aan de economische kant als aan de marketingkant gewerkt. In de tussentijd werd ik moeder en heb ik ervaren hoe ingewikkeld het is om je kind in deze wereld vol ongezonde verleidingen gezond te laten opgroeien.' Paedra's gedrevenheid en het succes van Spoony zijn goed voor de maart-nominatie bij Coolest Dutch Brands 2022.
 
Phaedra: 'Vijf jaar geleden heb ik ontslag genomen en ben ik aan de slag gegaan met allerlei ideeën. Spoony zoals het nu is staat zo’n 3,5 jaar. Sinds een jaar hebben we de product/markt combinatie heel scherp en zijn we echt gaan knallen. We geloven in onze producten en we zien dat onze missie aanslaat, maar we boksen ondertussen ook op tegen heel grote voedingsreuzen. Soms blijven deuren echt gesloten en dan moet je toch doorgaan. Ons doorzettingsvermogen heeft ertoe geleid dat we bewijzen dat kinderen wél blij worden van groente.'
 
Het volledige verhaal over Spoony, als derde genomineerd bij de Coolest Dutch Brands 2022, kun je lezen in FONK magazoine 233. Heb je geen abonnement? Geen nood, je kunt nu drie maanden gratis kennismaken met de digitale uitgave.
 

Sponsors & partners Coolest Dutch Brands 2021

Hoofdsponsor: ConceptD
Sponsor: Ruwer
Partners: GUC Agency (challenger vlogs), D8 Amsterdam (award design), Massive Music (host halve finale), studio lotte douwes (award realisatie)