The Swapshop genomineerd bij Coolest Dutch Brands
Bij The Swapshop kun je kleding inwisselen voor swaps (punten) die korting opleveren voor de kledingcollectie. ‘We merkten dat een ruilwinkel de beste manier is om ons verhaal vertellen omdat onze swappers daarmee zelf kunnen bijdragen aan het veranderen van de textielindustrie.' Co-founder Monique Drent denkt dat zij - samen met partner Laura Suijkerbuijk - flink kan groeien met inzet van de juiste marketing. TheSwapshop is de vierde nominatie bij Coolest Dutch Brands 2023.
Co-founder Monique Drent:‘Ons inhoudelijke verhaal over verspilling levert veel engagement op, maar we zijn ook gewoon een winkel. Tony’s Chocolonely is voor ons een voorbeeld qua marketingstrategie. Zij maken heel gestructureerd nieuwe content met steeds dezelfde boodschap die daardoor blijft hangen. Wij willen samen met onze swappers een systeemverandering realiseren in de textielindustrie en dan moet je consequent laten zien hoe je dat aanpakt.'
Het volledige verhaal van The Swapshop lees je nu in Fonk magazine 361. Heb je geen abonement? Koop in onze webshop een los exemplaar van deze editie, of kies voor een voordelig digital only abonnement!
Over Coolest Dutch Brands
De redactie van Fonk Magazine selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, duurzaamheid hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product en/of dienstverlening en weten aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden.
Parters
Partners Coolest Dutch Brands 2023: Ruwer, iO Campus Amsterdam (Challenger stories), Dentsu Creative Amsterdam (host halve finale) en MassiveMusic.