AI-startup Billy Grace haalt miljoeneninvestering binnen

AI-startup Billy Grace haalt miljoeneninvestering binnen

17-03-2025 (12:37) - Economisch

Billy Grace heeft een investering van €3 miljoen opgehaald bij Fortino Capital en een groep angel-investeerders. Dit kapitaal komt na een indrukwekkende groei van 700% in 2024 en wordt ingezet om zowel nationaal als internationaal verder op te schalen. Vorig jaar wist de Nederlandse AI-startup al twee investeerders aan zich te binden. 

Veel marketeers en bureaus worstelen met dezelfde uitdaging: de explosie aan marketingkanalen zorgt voor een enorme hoeveelheid data, terwijl elk platform zijn eigen rapportagetools gebruikt. Dit maakt het lastig om te bepalen welke kanalen écht bijdragen aan groei. AI kan deze problemen oplossen door inzichtelijk te maken welke marketing-euro rendeert.

Volgens een recent onderzoek vreest 87% van de marketeers dat AI hun baan overneemt, maar Billy Grace ziet dat anders. 'Marketingteams die AI inzetten om digitale advertenties te automatiseren, houden meer tijd over voor werk waar mensen beter in zijn. Onze gebruikers melden dat ze vaker toekomen aan het bedenken van originele campagnes en het ontwikkelen van effectieve strategieën. AI maakt de mens niet overbodig, AI ontlast de mens juist,' aldus Mitch Voskuilen, Co-Founder en CEO.

Explosieve groei en internationale ambities

Sinds de lancering in de zomer van 2022 groeit Billy Grace in razend tempo. In 2023 meldde het bedrijf een groei van 800%, gevolgd door 700% in 2024. Inmiddels is de startup marktleider in Nederland en actief in meerdere landen. Klanten als Intratuin, Holland Casino, Dekbed-Discounter, Otrium, DPG Media Group, Stanley, Matt Sleeps, Bouwmaat, Marie Stella Maris, The Sting, Cotton Club, Costes en Soldaat van Oranje maken al gebruik van het platform.

Billy Grace richt zich nu op verdere groei in Engeland, de VS en Duitsland. 'Het grote voordeel is dat we als SaaS-bedrijf makkelijker opschalen en de uitdagingen van marketeers universeel zijn. De internationale expansie en snelle groei vraagt overigens wel iets van onze operatie: we zoeken continu naar nieuwe collega’s,' voegt Voskuilen toe.

Profiteren van hype

De oprichters werkten jarenlang aan Billy Grace en testten hun platform met een kleine groep partners. Toen de startup in 2022 officieel lanceerde, was er nog weinig aandacht voor AI in marketing. Dat veranderde met de doorbraak van ChatGPT, waardoor bedrijven massaal interesse kregen in AI-oplossingen. Billy Grace profiteert nu van die groeiende vraag.

Volgens Wouter Goossens, Investment Director bij Fortino Capital, is de visie van Billy Grace helder: 'AI helpt marketeers om meer tijd vrij te maken voor taken waarin mensen het verschil maken. Die visie resoneert zowel bij traditionele bedrijven, marketingbureaus als bij jonge startups. We zijn de mogelijkheden van AI overigens pas net aan het ontdekken. Over een paar jaar gebruikt elk marketingteam AI om zijn marketing ‘slimmer’ te maken. We kijken ernaar uit om samen met Billy Grace die toekomst mogelijk te maken.' 


Bureaus

Media

Marketing