All-in-one travel platform Stippl haalt 400.000 euro op

30-01-2023 (11:30) - Economisch

Het all-in-one travel platform Stippl van ondernemers Luuk Verhoeven, Omar Sheshtawy en Robin van Rijn heeft €400.000 financiering opgehaald. Hiermee staat de startup in de startblokken voor wereldwijde expansie met het streven om dit jaar minimaal 100.000 gebruikers aan het platform te binden.

Met Stippl bieden de ondernemers reizigers een platform en bijbehorende app waarmee zij met groot gemak een overzichtelijk reisplan kunnen samenstellen, organiseren en wijzigen, inclusief alle aspecten die daarbij komen kijken. Alleen of samen met het reisgezelschap kunnen gebruikers allereerst data en bijbehorende bestemmingen inplannen in de ‘drag & drop’ planner.

Wanneer de reis is uitgestippeld kunnen zij hier passend verblijf voor boeken via hun favoriete boeking websites, evenals de benodigde reizen en transport via bijvoorbeeld openbaar vervoer aanbieders en  uchtvaartmaatschappijen. Alles kan hierbij op het platform, zonder de app of het platform te hoeven verlaten. Deze tool moet ervoor gaan zorgen dat Stippl op de lange termijn haar grootste concurrent, Excel, gaat vervangen als meest gebruikte reisplanner.

Voor, tijdens en na de reis

Het stopt echter niet bij het plannen van de reis zelf. Ook kunnen gebruikers hier terecht voor reisinspiratie zoals activiteiten, hotspots en horecagelegenheden op hun bestemmingen, inclusief de aanraders en gemaakte reizen van andere Stippl reizigers, travel influencers en uit blogs. Alles kan vooraf en on the spot worden toegevoegd aan de reis of op de bucketlist worden gezet en individueel worden gecategoriseerd per type, land en locatie. Nog niet makkelijk genoeg? Dan kan ook een complete reis van een van de gebruikers of een kant-en-klare reis die is samengesteld door het Stippl team worden gekopieerd en aangepast naar individuele wensen. Delen staat op het platform centraal; tussen gebruikers, maar ook met het thuisfront. Zij kijken makkelijk met de ervaringen mee door de reiziger te volgen. Ook aan de kosten gedacht. Die kunnen gemakkelijk worden bijgehouden op Stippl en worden automatisch verdeeld onder het reisgezelschap. Kortom: Stippl biedt het all-in-one travel platform voor voor, tijdens en na de reis.

Niet alleen voor consumenten

Naast reizigers is Stippl er ook voor travel bloggers en -influencers, hotels en Bestemming-Marketing Organisaties. Zij kunnen op dynamische wijze hun reizen, routes en content delen op het platform om zo een bredere doelgroep te bereiken en extra inkomsten te genereren. Ook richt Stippl zich op partnerships met reisbureaus, die veelal nog gebruik maken van Excel, PDF-documenten of inefficiënte software om reizen te delen met hun consumenten. Door Stippl in te zetten zijn deze georganiseerde trips inzichtelijk, beter beheer- en aanpasbaar en kunnen ze door consumenten gemakkelijk worden gedeeld met de thuisblijvers.

In één jaar naar x10 gebruikers

Sinds de soft launch van het Stippl platform in januari 2022 heeft het op organische wijze al meer dan 10.000 wereldwijde gebruikers aan zich gebonden. Onlangs haalde de startup €400.000 aan financiering op bij venture capital firms en angel investors met ervaring in de reis- en tech branche, waaronder Volve Capital, Graduate Entrepreneur, Rogier Fischer, Ruud Visser, Eddie Lubbers, Ruben Jansen en de oprichter van Clickpatrol.com.

Stippl is gratis beschikbaar als travel platform via de website en als app te downloaden in de App Store voor IOS en Play Store voor Android, waarbij beide automatisch gesynchroniseerd worden. 

 


Bureaus

Media

Marketing