Bauer Media Group rondt overname Clear Channel Europe af

Bauer Media Group rondt overname Clear Channel Europe af

01-04-2025 (15:41) - Economisch

Bauer Media Group heeft Clear Channel Europe-North officieel overgenomen. Daarmee voegt het mediaconcern Out of Home (OOH)-reclame toe aan zijn portfolio. De activiteiten gaan verder onder de naam Bauer Media Outdoor. 

Volgens het bedrijf sluit buitenreclame naadloos aan bij de bestaande audio- en publishingtakken. Gezamenlijk zijn die nu goed voor 200 magazine-merken, 150 audiomerken én 110.000 OOH-locaties. In totaal bereikt Bauer Media Group daarmee 300 miljoen consumententouchpoints in 16 Europese markten.

"We zijn trots dat we in ons 150-jarig bestaan dit nieuwe hoofdstuk mogen openen," zegt Yvonne Bauer, voorzitter van de Bauer Media Board. "Zo openen we de deur naar nog meer impactvolle en creatieve campagnes."

Ook Justin Cochrane, CEO van het nieuwe Bauer Media Outdoor, kijkt vooruit: "We hebben grote ambities voor groei, innovatie en bereik. Hoewel er op korte termijn weinig verandert, kijken we ernaar uit om samen met onze nieuwe collega’s én klanten te bouwen aan de toekomst van OOH binnen Bauer Media."


Bureaus

Media

Marketing