Blokker gooit het digitale roer om

16-10-2014 (07:56) - Economisch

Blokker Holding gaat al haar e-commerce-activiteiten in een nieuw service center genaamd Nextail onderbrengen. 
 
Nextail wordt gezien als de online innovatietak van het concern. De webshops van het concern - blokker.nl, leenbakker.nl en .be, intertoys.nl en .de, bartsmit.com, marskramer.nl, xenos.nl en cookandco.nl - blijven bestaan en houden hun eigen profiel in de markt.
 
De online development van deze webshops en de online marketing en sales activiteiten worden bij Nextail ondergebracht. Vanuit de individuele waken online formule managers over de online positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met het fysieke netwerk van meer dan 1.800 winkels in Nederland. 
 
Nextail moet de omnichannel-activiteiten van de winkelketens van het retailconcern verder versnellen om in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. In 2013 liet Blokker Holding een record online omzet zien van 79 miljoen euro, 19% meer dan het jaar daarvoor. 
 

Nextail wordt geleid door Blokker Holding directeur Omnichannel Antoine Brouwer die in mei bij Blokker Holding in dienst trad om de ambitieuze omnichannel-ambities van het concern te realiseren. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing