Cyber Monday stuwt online verkoop

27-11-2013 (08:25) - Economisch

Online retailers in Nederland beleefden maandag topdrukte door Cyber Monday. Ze zagen hun bezoekersaantallen met 30,18 procent stijgen ten opzichte van de dagen ervoor. Ook werden de online winkelstraten drukker bezocht dan voorgaande jaren, blijkt uit data van ActiePagina.nl. 
 
Het succes van Cyber Monday 2013 komt overeen met de algehele groei van online aankopen in aanloop naar de feestdagen. Uit onderzoek blijkt dat de totale groei van online aankopen in 2013 met 10.2% is gestegen. Dit jaar besteden we 1,08 miljard euro online, in 2012 was dit 0,98 miljard euro. Vergeleken met offline aankopen is dit een fikse stijging, want deze kende het afgelopen jaar slechts een groei van 0,1%.
 

ActiePagina.nl zag naast cosmetica webwinkels ook het bezoekersaantal van online speelgoedwinkels toenemen, met 84,5%. Op de derde plaats staat de categorie consumentenelektronica met een toename van 54,8%. De categorie kleding en schoenen was het minst populair met een toename van 39,2%. 


Bureaus

Media

Marketing